Sida 2 av 3
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tis sep 13, 2011 5:41 pm
av Jens Gustavsson
fredde kommer du och kör i åmsele?
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tis sep 13, 2011 7:05 pm
av Tjoffe
Fredde: det är 10,5" anligg som gäller! Detta för att det skall bli samma förutsättningar mellan dom tävlande som inte har lika stora hjulhus som du å jag.
Men våra klassar ju in i u-o så vi har ju ändå körtillfälle.
Vh.
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tis sep 13, 2011 8:20 pm
av Tjoffe
Nu har jag fått lite mer info för att klar göra!
Man behöver inte köra umeå open OM man bara vill köra 10,5 klassen och då kostar det bara 200 kr..
Vill man får man gärna köra båda klasserna,men då kostar det 300+200=500

Hoppas på många bilar!!
Obs!! tipsa dom ni känner som har bilar ell vill se några fräna bilar!
Så detta blir ett intressant event med eklundracing, norrlands-asconan,vbks supra,robbans 02:a mf....
Ser fram emot en trevlig RACE helg nu:)
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tis sep 13, 2011 8:38 pm
av Jens Gustavsson
ja detta kommer bli kul! hoppas på många repor före / efter racet också så man kan åka mot alla polare

Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 7:22 am
av iceman_21
kommer bli jävligt skoj!... nån som sett nå lovande väder? har ju fan regnat här i flera jävla veckor...
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 8:36 am
av JonasW
Prognosen just nu är att det inte ska regna nånting på varken fredag, lördag eller söndag. Men man vet ju hur bra dessa prognoser kan vara

Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 7:55 pm
av kng
Generella regler för Umeå Open/Åmsele, 17 Sept 2011:
Öppningsbara dörrar.
Fungerande lysen fram och bak.
Inga olje eller vätskeläkage.
Detaljer som bilprovningen godkänt är undantagna.
Inga stillastående burnouter.
2st kortegevarv innan körningen drar igång.
Street 10.5" specifikt:
Max 10.5 tum (26.67cm) bred slityta, fullmönstrade radialdäck är obegränsade.
Snabb väsentlig besiktning kommer att utföras på alla deltagande bilar (t.ex: olja, broms, batteri, hjälm, däck).
Banan öppnar kl 9, förarmöte kl 12, sedan kortegevarven.
Besikning ska ske innan förarmötet.
Umeå Open körs först, anmälan till 10.5" därefter, eventuellt ny besikning av bilar som körts innan.
Efterträff på SMF garaget i vännäs söndagen den 25'e kl 18:30. Genomgång av regler till 2012, feedback på tävlingarna som varit osv.
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 9:34 pm
av Tommy
kng skrev:Detaljer som bilprovningen godkänt är undantagna.
Ehh vad menas med detta?
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 9:52 pm
av Tjoffe
Ca 15 anmälda ännu!! Mer vill vi gärna ha 16 i varje stege
Ja va menas med undantagna? Kng!
Du menar kanske buggys mm!!
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: ons sep 14, 2011 10:03 pm
av kng
Om bilen inte har dörrar, men är godkänd av bilprovningen... typ, finns säkert fler exempel.
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tor sep 15, 2011 8:42 am
av Mr Whipple
Varför inga stillastående burnouts? ska det endast vara promod värmare?
Och i så fall hur långt får man burna.
Funkar det med 4ficklampor eller är det endast orginal lysen?
eller ska det köras utanför grindarna i Åmsele så alla får vara med
varför krångla till det/ Örjan LSE
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tor sep 15, 2011 9:03 am
av hedman
Vad jag tror han mena är att ifjol var det en bil som stod i typ 20sek på samma ställe å värmde däcken de blir ju inte så snygga märken i asfalten av det !!
Man behöver ju inte överdriva framhjulen kan ju oxå rulla lite framåt samtidigt som man värmer ..
mvh
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tor sep 15, 2011 11:55 am
av Tjoffe
Mr wipple: maila
raceumea@hotmail.se om din fråga så får dom ta beslut om ficklampor!
Vh/ Team shake n bake
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: tor sep 15, 2011 4:28 pm
av kng
Mr Whipple skrev:Varför inga stillastående burnouts? ska det endast vara promod värmare?
Och i så fall hur långt får man burna.
Man får burna hur sakta eller fort man vill, bara man inte står stilla och gör kratrar i banan.
På vanliga dragracingtävlingar så är det väl halva banan som är gränsen för en burnis (gäller säkert inte alla klasser). Men dom som gör långa ska också ta sig tillbaka inom rimlig tid. Att göra en 200m burnis och sedan kuska tillbaka i 2km/h är ganska onödigt.
Mr Whipple skrev:
Funkar det med 4ficklampor eller är det endast orginal lysen?
Tjaa, det har väl att göra med att man vill ha en viss standard på bilarna. Kortegevarven har samma syfte.
Re: Test'n'Tune i Åmsele 17 september
Postat: lör sep 17, 2011 8:05 am
av Tjoffe
Nu börjar test n tune i åmsele

hoppas på en trevlig racedag med mycket bilar å folk!! Mat skall finnas att köpa på plats för dom som inte visste. Syns.