hehe trodde nästan det
går det att köra med orginal wg:n på detta agg ?? det e ju racemotor den sitter på nu å ingen diesel lastbil brukar väl inte funka nå vidare vad jag hört? eller
Wastegateklockan sitter bara där för att hålla spjället stängt just nu. Jag ska skaffa en audi wastegate eller liknande innan sommaren men jag blev så sugen på att provstarta så ja skruvade ihop det sådär. bilen går ju ändå utan laddtryck inne i garaget
Har inte hänt så mycket igentligen men nu är i alla fall kina wasten monterad. Ny turbokoppling på lättat svänghjul införskaffat och ska monteras framöver. Bara lite småpyssel kvar innan man kan börja provköra, har tyvärr snöat 1dm idag så motivationen är som bortblåst.
Jo det är klart att jag ställer upp med den bara den går. Får man +poäng för motorras kanske? Det blir säkert nån mer bil från arvidsjaur som vill vara med så då kanske man får lift hem.
I går kördes första provrundan med 0.8 bars laddtryck. Tyvärr så slirade kopplingen på typ alla växlar så jag måste nog montera den nya om man ska få känna nått drag + att jag måste fixa ett lite seriösare avgassystem det jag har nu hänger och slänger mest under bilen.
motorn lät i alla fall ganska pigg så det ska bli kul att få prova den efter kopplingsbytet och lite mappning.
Målet nu är i alla fall att ha den besiktad och färdig så att man kan köra med den till en En dag på strippen i Piteå.
Blir nog ingen lack i sommar, ska nog mest sikta på att få den att gå bra och hellst lite driftsäker.