Bmw E21 Dynotech.se makeover lite nya bilder :)

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Någon som är intresserad av att köpa lite överskottsgrejor?
Det blir ju lite över i o med updaten och tyvärr så kan inte man spara alla grjor som bra att ha och jag har det jag behöver till min 02:a.

Följande kan säljas.

Bild
1 st HX50 4" vband t4 fläns twinentry 62 in 72 ut avgashus16
Bild
rosenkrantz 70 dump
Bild
rosenkrantxz Wg

har även en 6 puck sinter i ok skick (bytte mot en med fjädrat centrum)
Bud mottages tacksamt
over and out / Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Det tar sig ju med grejorna Robban såg fint ut vid kvällens besök, oj vad jag får bygga ny bakaxel i vinter tror jag, det blir förhoppningsvis ett riktigt bra register med den turbon o nya kammen :) synd att jag tog nån bild bara. Jag kollar upp min 02 lucka så kanske den kommer till användning för dig.
Over and out Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Ingen som ligger på någon fuelrail och 1000-1200cc spridare som man vill bli av med?
Kan byta mina 1600cc mot såna då det känns lite för stort med de spridarna , och ev så blir det att mappa på bensin istället för E85. Lamell såld btw ingen som behöver ngn Hx50 el så?
Erik
Piero Leoni
För mycket laddtryck
Inlägg: 154
Blev medlem: ons feb 08, 2006 1:56 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av Piero Leoni »

Du var inte sugen på mina 1000cc spridare?
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Just ja, du hade såna ju det glömde jag bort. Hög el lågohm? Pris på dem?
Jag har fått ett bytesförslag på mina 1600 som lockar lite också fast man lägger ju gärna upp allt möjligt på bra o ha hyllan... :doh:
Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Det tar sig minsann, Robban om du smygläser:) så ser det ruskigt snyggt ut jämfört med utgångsläget :doh: , nu blir det att köra på bf95 istället för elak E 85 för mig. Köpt en upsättning 1000cc och lägger upp 1680 spridarna på hyllan om jag blir sugen på mer pulver då bottendelen innehåller en del osäkra kort så får de vänta tills vidare.
Jag tror att det blir lagom med pulver ändå i den bilen och eftersom budgetbygget gick åt skogen i och med ett tidigt ras redan vid vårmappningen så får väl denna tyska med lite tur/otur smaka lite is i vinter istället.

Ingen som ligger på en diffad klump från E21 323 som vill bli av med den?
Over and out Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Snart får jag en mindre hjärnblödning tror jag...

Hur mkt smågrejor kan strula tro, men den iaf uppstartad och nästanvarmkörd.. Sen nya strul med fördelarpussel och den elaka E85:an hade sabbat bränsleledningar under stillståndet så mer backjobb.


Robban , du gör ett riktigt fint jobb och tar mig genom alla småstrul på ett bra sätt nu tycker jag :thumbright: / Erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

423whp bf95 mer info kommer :)
mik8
För lite laddtryck
Inlägg: 7
Blev medlem: ons dec 21, 2005 7:52 am
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av mik8 »

Grattis, nu börjar det att hända något :thumbright: Vid vilket laddtryck??.
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av Erik Nygårds »

Tjena vad kostar rosenqrantz wg och dump? mvh erik
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Kom med ett vettigt bud, ligger mest som prydnad.

Mik8 423whp 530wmn 1,7bar det bor nog en hel del mer mos inne i maskinen men på 95okt finns det inte så mkt mer att ta ut.

Man får se det som steg 1 i utvecklingen, eftersom tanken var att trimma ner från ver 1 som vårrasade är jag sjukt nöjd.
Den gav 360 på E85 med HX50 på 2,4 bar och den här med mindre turbo och 95okt gav 63 hk mer :shock: lyckades bra med nedtrimmning eller hur :thumbright:
Erik
Senast redigerad av gasekke den lör nov 12, 2011 6:10 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Nygårds
För mycket laddtryck
Inlägg: 473
Blev medlem: mån okt 06, 2003 1:04 pm
Ort: SÄLEN

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av Erik Nygårds »

Tjena inte vet jag,? hur stor är wgn? 1000kr?
gasekke
Forumsberoende
Inlägg: 635
Blev medlem: fre sep 04, 2009 3:49 pm
Ort: Umeå

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av gasekke »

Skickar dig ett PM med mer info.
Erik
Användarvisningsbild
Toffe
Forumsberoende
Inlägg: 1681
Blev medlem: tis sep 11, 2007 3:04 am

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av Toffe »

En sådan WG kostar mellan 1500-2500 beroende på humör hos mister rosen!!
palten
För mycket laddtryck
Inlägg: 356
Blev medlem: tor jan 05, 2006 9:54 pm
Ort: Sandviken

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover

Inlägg av palten »

gasekke skrev:Kom med ett vettigt bud, ligger mest som prydnad.

Mik8 423whp 530wmn 1,7bar det bor nog en hel del mer mos inne i maskinen men på 95okt finns det inte så mkt mer att ta ut.

Man får se det som steg 1 i utvecklingen, eftersom tanken var att trimma ner från ver 1 som vårrasade är jag sjukt nöjd.
Den gav 360 på E85 med HX50 på 2,4 bar och den här med mindre turbo och 95okt gav 63 hk mer :shock: lyckades bra med nedtrimmning eller hur :thumbright:
Erik
När ni bromsade den på E85 va det väl krokiga/otäta ventiler?
Bild
Skriv svar