Sida 2 av 3
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: mån okt 03, 2011 8:56 am
av gasekke
Någon som är intresserad av att köpa lite överskottsgrejor?
Det blir ju lite över i o med updaten och tyvärr så kan inte man spara alla grjor som bra att ha och jag har det jag behöver till min 02:a.
Följande kan säljas.

1 st HX50 4" vband t4 fläns twinentry 62 in 72 ut avgashus16

rosenkrantz 70 dump

rosenkrantxz Wg
har även en 6 puck sinter i ok skick (bytte mot en med fjädrat centrum)
Bud mottages tacksamt
over and out / Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: ons okt 05, 2011 9:42 pm
av gasekke
Det tar sig ju med grejorna Robban såg fint ut vid kvällens besök, oj vad jag får bygga ny bakaxel i vinter tror jag, det blir förhoppningsvis ett riktigt bra register med den turbon o nya kammen

synd att jag tog nån bild bara. Jag kollar upp min 02 lucka så kanske den kommer till användning för dig.
Over and out Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: tis okt 11, 2011 6:44 pm
av gasekke
Ingen som ligger på någon fuelrail och 1000-1200cc spridare som man vill bli av med?
Kan byta mina 1600cc mot såna då det känns lite för stort med de spridarna , och ev så blir det att mappa på bensin istället för E85. Lamell såld btw ingen som behöver ngn Hx50 el så?
Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: ons okt 12, 2011 6:12 pm
av Piero Leoni
Du var inte sugen på mina 1000cc spridare?
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: ons okt 12, 2011 9:58 pm
av gasekke
Just ja, du hade såna ju det glömde jag bort. Hög el lågohm? Pris på dem?
Jag har fått ett bytesförslag på mina 1600 som lockar lite också fast man lägger ju gärna upp allt möjligt på bra o ha hyllan...
Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: fre okt 21, 2011 6:58 pm
av gasekke
Det tar sig minsann, Robban om du smygläser:) så ser det ruskigt snyggt ut jämfört med utgångsläget

, nu blir det att köra på bf95 istället för elak E 85 för mig. Köpt en upsättning 1000cc och lägger upp 1680 spridarna på hyllan om jag blir sugen på mer pulver då bottendelen innehåller en del osäkra kort så får de vänta tills vidare.
Jag tror att det blir lagom med pulver ändå i den bilen och eftersom budgetbygget gick åt skogen i och med ett tidigt ras redan vid vårmappningen så får väl denna tyska med lite tur/otur smaka lite is i vinter istället.
Ingen som ligger på en diffad klump från E21 323 som vill bli av med den?
Over and out Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: ons nov 09, 2011 8:29 pm
av gasekke
Snart får jag en mindre hjärnblödning tror jag...
Hur mkt smågrejor kan strula tro, men den iaf uppstartad och nästanvarmkörd.. Sen nya strul med fördelarpussel och den elaka E85:an hade sabbat bränsleledningar under stillståndet så mer backjobb.
Robban , du gör ett riktigt fint jobb och tar mig genom alla småstrul på ett bra sätt nu tycker jag

/ Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: fre nov 11, 2011 7:59 am
av gasekke
423whp bf95 mer info kommer

Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: fre nov 11, 2011 8:24 am
av mik8
Grattis, nu börjar det att hända något

Vid vilket laddtryck??.
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 12:14 pm
av Erik Nygårds
Tjena vad kostar rosenqrantz wg och dump? mvh erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 3:46 pm
av gasekke
Kom med ett vettigt bud, ligger mest som prydnad.
Mik8 423whp 530wmn 1,7bar det bor nog en hel del mer mos inne i maskinen men på 95okt finns det inte så mkt mer att ta ut.
Man får se det som steg 1 i utvecklingen, eftersom tanken var att trimma ner från ver 1 som vårrasade är jag sjukt nöjd.
Den gav 360 på E85 med HX50 på 2,4 bar och den här med mindre turbo och 95okt gav 63 hk mer

lyckades bra med nedtrimmning eller hur
Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 5:10 pm
av Erik Nygårds
Tjena inte vet jag,? hur stor är wgn? 1000kr?
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 6:09 pm
av gasekke
Skickar dig ett PM med mer info.
Erik
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 6:22 pm
av Toffe
En sådan WG kostar mellan 1500-2500 beroende på humör hos mister rosen!!
Re: Bmw E21 Dynotech.se makeover
Postat: lör nov 12, 2011 9:40 pm
av palten
gasekke skrev:Kom med ett vettigt bud, ligger mest som prydnad.
Mik8 423whp 530wmn 1,7bar det bor nog en hel del mer mos inne i maskinen men på 95okt finns det inte så mkt mer att ta ut.
Man får se det som steg 1 i utvecklingen, eftersom tanken var att trimma ner från ver 1 som vårrasade är jag sjukt nöjd.
Den gav 360 på E85 med HX50 på 2,4 bar och den här med mindre turbo och 95okt gav 63 hk mer

lyckades bra med nedtrimmning eller hur
Erik
När ni bromsade den på E85 va det väl krokiga/otäta ventiler?