Sida 2 av 23
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 02, 2011 1:39 am
av Moggemx
Har också kollat på BW 480 aggregatet , det hade suttit fint om man får för sig lite effekthöjning

.. Men ska nog prova bottna ur min Gt4202:a först
Vafan, Känns nästan som att nåt borde vara fel när den spoolar så segt?! .. min vaknar till vid 3500rpm typ och har fullt ladd kring 4000rpm
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 02, 2011 2:22 pm
av magnusjonsson
skulle göra mycket att he in en hårdare fjäder i wgen eller byta ut skiten. den börjar ju tjuvöppna tidigt och laddtrycksstyrningen orkar inte hålla emot.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 02, 2011 7:05 pm
av Evinrude
Grenröret läcker lite det med så det är inte omöjligt att nån av packningarna har gått oc det förbättrar ju inte direkt responsen

En ny wg ska dit hursomhelst, litar inte på kinaprylarna då jag läst för mycket illa om dom
Vissa funkar det ju för, men för andra kan sätena skära etc och det undviker jag helst
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: tis nov 08, 2011 3:29 pm
av Evinrude
Lite nya prylar har dykit upp.
En ny front, m-tech vinge och en ny förardörr (hämtas imorrn) har också införskaffas så nu kanske den kan se lite proper ut igen.

Fiiiiiiiina prylar, så nu har man nåt att mysa med i sängen ikväll

Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: tis nov 08, 2011 4:33 pm
av freddan302
Ska du köra 2 stycken Eliminator pumpar?
Lär ju räcka

Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: tis nov 08, 2011 5:58 pm
av Evinrude
Go big or go home sägs det ju heta
Ska försöka styra pumparna via sprutet så att en av dom kliver in när den behövs så att man slipper ha retur modell stuprör
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 12:53 am
av Hamalainen
Jafan lär ju bli bra det där.. men se till å hitta nå garage vi skulle ju ta å ringa på de där i bredsand å! ifall de inte blir av där vi kikade!
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 1:09 am
av Evinrude
Men det hade du ju kontakt med så det får du ringa på

Sen blir det fan att beställa kolvar! Skit i skolan, bygga helsmitt är coolare!
Sen en fundering om tändning, räcker en blaster ss för 1000+ eller måste man ha någon annan?
Och vart får man tag i värre tändkablar med vettiga anslutningar? Hittar bara raka hemi-kontakter till msd, men jag skulle behöva 90 graders.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 1:14 am
av Hamalainen
jaja jag ska önska mig kolvar, vev, stakar och stödgördel av tomten så får vi se om han har lust att sponsra... hittade ju inga smidda grejer på taxfreen så hoppas att jag hittar något på mellandagsrean om de är så illa som att tomten inte vill sponsra..
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 8:57 am
av RoGGaH
Kom in så ska jag fixa kablar åt dig.
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 7:32 pm
av Perkele70
Tack för besöket idag!Hoppas dörren passar som handsken!fick tag på M30B35 svänghjul,koppling,lamell,startmotor och en låda!den blir nog bara att sälja vidare!

Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: ons nov 09, 2011 8:12 pm
av Evinrude
Tack själv!

Skönt att se att fler bilar får rätt maskiner

Säker på att det var plant svänghjul och inte ett dubbelmasse? Är det från en E28 så ska det nog vara lugnt iaf
Getrag 260 är klenislåda, pallar inte manliga s38or

Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: mån nov 14, 2011 10:51 pm
av magnusjonsson
ska du byta kolvar i den eller?

Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: mån nov 14, 2011 11:58 pm
av Evinrude
Inte vad jag vet iaf
Eller har jag skrivit fel i specen?
I övrigt får jag förhoppningsvis tillträde till garage i veckan så att man kan börja riva.
Är även lite kluven på om man ska köra med en topp från en b36 eller b38? Tänkte på ventilstorlekarna. Eller är det bara att ladda på lite mer för att kompensera?
Re: Evinrudes BMW M5 Turbo
Postat: tis nov 15, 2011 1:26 am
av Fredrik Y
Jag skulle nog inte lägga dom pengarna på att byta topp, köp ventilfjädrar i ställe.
Allt är mindre på b36an men du behöver nog inte nå större ventiler/kanaler för 800hp.
Är inte så ofta man hittar en 3,8 topp heller.
Fränt projekt för övrigt!
Vad ska du åka för koppling?