Sida 2 av 2
Postat: sön jan 08, 2006 11:07 pm
av mattias
Postat: tis jan 10, 2006 4:53 pm
av Grinder
Hörde nå rykte om en Jerico låda och att Getrag lådan åker i soptunnan där den hör hemma.
Postat: tis jan 10, 2006 11:57 pm
av Qzmo
Uppenbart att det krävs "jänkeskit" för att få en Bmw att röra på sig...

Han gör helt rätt i att kasta bort M5 lådan..
Postat: ons jan 11, 2006 12:04 am
av peppe
Förstår inte varför folk tycker att M5 lådan som bevisat gång på gång är en bra slitvarg för ok pengar, lika så för E36 M3 lådan som gillar att åkas med.
Postat: ons jan 11, 2006 1:08 am
av Qzmo
Tycker inte det lät som om att det var speciellt mycket till slitvarg när det skulle åkas på strippen. Kanske är kombinationen mycket effekt, bra fäste och dynghård koppling som gör att dom deutsches Getriebe inte håller... Det är inte mycket som håller när man går upp på en maffig Tilton sinterkoppling. Men så är det, antingen så satsar man seriöst och köper rejäla grejer eller så kör man med original. Jag tror att Micke satsar på första alternativet.
Med en Jerico kan det börja gå fort, riktigt fort. Det har bevisats förr.....
Postat: ons jan 11, 2006 1:30 am
av robban
och framförallt vridet han måste haft med de då små aggen, (vridbomb)
Postat: ons jan 11, 2006 9:34 am
av Jens Gustavsson
med tilton banrace kopling och mikro turbosar så blir det alltid mycket drivlins mek, än vad man har för grejor.
häftig bil förövrigt!
Postat: ons jan 11, 2006 10:44 am
av Nicke Nyman
Qzmo skrev:Tycker inte det lät som om att det var speciellt mycket till slitvarg när det skulle åkas på strippen. Kanske är kombinationen mycket effekt, bra fäste och dynghård koppling som gör att dom deutsches Getriebe inte håller... Det är inte mycket som håller när man går upp på en maffig Tilton sinterkoppling. Men så är det, antingen så satsar man seriöst och köper rejäla grejer eller så kör man med original. Jag tror att Micke satsar på första alternativet.
Med en Jerico kan det börja gå fort, riktigt fort. Det har bevisats förr.....
Med de vrid Micke har i den maskinen, start på 2ans växel och dumpa kopplingen med kanske 1bar på launch (eller vad han nu har) så självklart sliter de på grejorna! M5 grejjor är fina saker men för klent för Micke! Man lär av sina "misstag"....
Vidar Strand åker väl med sånna saker i sin 1000hk+ M5a när han åker bana o de håller ju för honom, dock så varvar han ju bra mycke mer o har vridet högre upp i registret än vad Micke har. Låga varvtal och mycket vrid dödar många lådor! Men en låda som är byggd för att klara kräm (Jerico) så är de givetvis skillnad!
Adios!

Postat: ons jan 11, 2006 12:25 pm
av peppe
Som det sades tidigare, är det inge fel på lådorna. Micke har bara liiite mer vrid än vad resten av sverige prövat på dessa lådor
