Sida 2 av 2
Postat: ons jan 11, 2006 11:32 pm
av Rogga
St3v3 skrev:Men en 240 turbo pump måste ju vara grymt overkill som förpump?
Gillar nog inte att gå torra och dom slukar mängder med ström
Inge skoj att den drar mycke ström heller, kommer köra med ganska litet batteri...
men en 240 turbo pump är väl en tryckpump? Ingen sug pump.. Holly blå ha nog kunnna funka men dom e ju dyr å finns inte i sverige va jag set..
Kommer köra med fuelcell den är skumfylld ingen fara att det ska gå tort.. Köra med catchtank för att kunna ha fuelcellen så lågt som möjligt och med catch monterad högre upp sen tryck fall till matar pumpen..
Catchen 1 liter är ju lättare än 30 fuelcell, hoppas ni är med på hur jag menar...
Postat: tor jan 19, 2006 12:24 pm
av Race-Jimmy
saab 9000 t16 -88 har typ inbyggd catchtank i tanken.. en mindre soppapump som matar behållaren som den "riktiga" pumpen suger från..
kan man köra en 9000 huvudpump som matning till b21et'n?? har en annan pump, walbro, AOS006 hetr den, kan den fungera annars tro?
Postat: tor jan 19, 2006 7:06 pm
av Rogga
pratade med parner i dag han rekomenderade facet Red Topp, som han även aluför.. Kunde suga upp från 40cm, 170 liter timmen tryck 0,45kg lev.med 2st nipplar 1250:-
Postat: tor jan 19, 2006 9:44 pm
av peppe
Rogga skrev:pratade med parner i dag han rekomenderade facet Red Topp, som han även aluför.. Kunde suga upp från 40cm, 170 liter timmen tryck 0,45kg lev.med 2st nipplar 1250:-
Problemet löst med andra ord

Postat: fre jan 20, 2006 12:01 am
av Rogga
peppe skrev:Rogga skrev:pratade med parner i dag han rekomenderade facet Red Topp, som han även aluför.. Kunde suga upp från 40cm, 170 liter timmen tryck 0,45kg lev.med 2st nipplar 1250:-
Problemet löst med andra ord

Japps

Postat: fre jan 20, 2006 12:39 am
av emil
är det inte dom som har en kolv som hoppar upp och ner som gubben i lådan inuti??