v70 tdi 98

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
rick
Lite mer laddtryck

Re: v70 tdi 98

Inlägg av rick »

ok nu har jag tagit bort slangen som kommer från tanken och pumpat ut disel i en flaska och satt ner slangen som går till diselpumpen samtidit tog jag av slangen som går till returen vid diselfiltret och när jag kör på start motorn så suger den runt tills det kommer ut i retureslangen .Så diselpumpen går då väl men avstängningsventilen som sitter på diselpumpen har ström bara 00,7volt är den kass eller får det för lite ström? Jag undrar om den ska ha 12v eller? Den stänger ju så att diseln går till spridarna men den verkar inte funka kan man byta givaren som sitter gängad på pumpen?
rick
Lite mer laddtryck

Inlägg av rick »

kan man byta avstängningsventilen den ger bara 00.6volt i kabeln ska det vara 12volt. Pumpen suger men allt kommer ut i returslangen
rick
Lite mer laddtryck

Inlägg av rick »

var ut och bogserade den startade några sekunder gick pigg några secunder sen la den av bogserade till den var normalt temp ställde bilen dagen efter försökte jag starta då hörde jag ett knackande som kolven i vattenpumpen? Men sitter det en mekanisk vattenpump på audi tdi besinarna 136hk vet jag har en vattenpump som drivs av kamen men tdi? Vad kan det vara som har börjat knacka? Uppe på turbon sitter en rund metallcylinder med 2 slangar och en strömkabel i den tickar det hela tiden när tändningen är på . På andra sidan går en slang ner till sidan på luft röret från turbon .ser ut som nåt vacumpump men den tickar jag trodde det var glödtändningen först men det kommer från denna ventil . Tog bort stömkabel då slutade det ticka är det egrventilen?
Skriv svar