Chassijigg igen???? Hasse funderar....
[/quote]
Jag har samma kraftiga riktbänken, Car-O-Liner heter det, finskbyggt för krockade bilar.
På hösten jag byggde ramen till min inertiabänk ovanpå, blev rak ram väldigt lätt.
Rör från Hydroscand "mild steel" 42x3 och 38x3mm samt en del mindre dimensioner.d-p skrev:Vad använder ni för rör och spec ?
Stålrör / mildsteel 42x3mm eller CrMo 1 5/8" x 0,083" ?
Fick ett tips från en annan här på detta rör från Hydroscand:
1900 Kalldragna sömlösa precisionsrör enligt DIN 2391/C (EN10305-4).
Material enligt St 37.4, NBK. Anoljade.
http://www.hydroscand.se/MediaBinaryLoa ... nload=true
Tackar, vi sliter på så mycket vi kan.Jens Gustavsson skrev:va ni jobbar och är duktiga
hur blir det med förar utrymme i den med 4 link? jag har problem med vegan med stegar och den är väll större? hur långt bak blir motorn/torpedväggen?
vad blir det för hjulbas?
HAHAJens Gustavsson skrev:när man kör stegar på klistrad bana så ryms ju de under sätet där de inte snor plats för föraren. jag skulle alldrig rymma 4-link i min vega.
vad blir det för motor id en då? en turbo b20 skulle ju sitta som handen i hansken500 ärliga hk i den så går den ju nästan en åtta
Jag vet faktiskt inte så mycket om motornJens Gustavsson skrev:satan va fränt!nu vart jag plötsligt väldigt sugen på att åka till garaget och tok jobba med B20 vegan. berätta mer om motorn och vem som är ägaren/motor byggaren? eller är det hemligt än? (dessa stockholmare
)
Finsktbyggt? Car-o-Liner ligger här i kungsör, har alltid gjort, däremot har dom flyttat mycket av produktionenJarmo Y skrev:
Jag har samma kraftiga riktbänken, Car-O-Liner heter det, finskbyggt för krockade bilar.
På hösten jag byggde ramen till min inertiabänk ovanpå, blev rak ram väldigt lätt.