Sida 2 av 3
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön jul 29, 2012 9:16 pm
av Modlendingen
Desverre altfor mange Ascona c som er blitt vraket, så derfor sparer eg på denne her

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: mån aug 06, 2012 8:15 pm
av Modlendingen
Jaja, testa litt felger på Vectra'en da, Eiker E1 7,5x17 ET20 med fin kant, norskprodusert "volvofelg"

Skulle vore litt høyere ET, men lurer på å dreie av litt, iallfall foran, for at dei skal gå innfor

Bedre plass bak da
Ellers, så driver eg og handler inn deler til å konvertere Senatoren til manuell

Blir Getrag 240 girkasse fra ein Rekord Diesel

Berre litt usikker på om eg skal gå for sinterclutch, eller "vanlig" sportclutch

Bra blir det nok uannsett, vil ut og sote litt

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön aug 26, 2012 6:56 pm
av Modlendingen
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön sep 23, 2012 5:59 pm
av Modlendingen
Muligens funnet turbo nå, kom over ein Turbonetics T39998, også kalt Super 60, med T3 flens, så lurer på å kjøpe den

Men lite spørsmål, blir den for stor mon tru? Blir grenrør og nytt innsug med tida, men er på jakt etter ganske rask spool up... Håper noen kan hjelpe

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön okt 21, 2012 4:50 pm
av Modlendingen
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön okt 21, 2012 5:49 pm
av W108
Stor förbättring

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön okt 21, 2012 6:50 pm
av Modlendingen
Stor forskjell ja

Men lyst til å gjøre noe annerledes med orginalfelgene, og bredde de

9x16 f.eks og space de ut litt

Evt bygge de 3 delte og få til noe morsomt der

Har også litt lyst på orginale Opel Omega EVO500 felger, 8x18

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 3:21 pm
av Modlendingen
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 4:48 pm
av Sten
Lite nyfiken på Vectran,är det gjort nått åt motorn eller är det standard C20LET?
Vad är det för turbo och hur mycket laddar du?
Ps. Shit vilken utsikt där du hade Asconan

! Ds.
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 5:31 pm
av Modlendingen
Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chip

Har berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator

Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen
Takktakk, det er hjemplassen min

Vestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet

Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 7:55 pm
av Cpt Tuttle
Var det tre- eller fyrstegslåda på den innan?
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 9:19 pm
av Sten
Modlendingen skrev:Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chip

Har berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator

Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen
Takktakk, det er hjemplassen min

Vestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet

Ok,ja då ska den ju hålla för bra mycket.
Vad har du haft för problem?
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: sön dec 09, 2012 9:34 pm
av Modlendingen
3 trinns med overdrive. Men på slutten, så var det kun igjen 1 gir... :p Too much power
I det siste så har den begynt å fuske, den kutter all strøm, og så blinker det og klikker i alt av relêer og hjernen, driver på sånn ei stund, og så er den heilt fin igjen, og så begynner den igjen... Ellers har eg også slitt med at viss eg gir meir enn halv gass, så kobler 4hjulstrekken ut :/ Og turtelleren lever sitt eget liv av og til... Så nok å ta tak i :p
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: mån dec 10, 2012 9:25 am
av Sten
Oj,det lät inte kul.
Det jag har läst om EDS är positivt,otur kanske?!
Re: Opelene til Modlendingen
Postat: mån dec 10, 2012 9:48 am
av Modlendingen
Jada, EDS funker fint det. Det som er synd, er at forrige eiger jallamekka det til, så ledningsnettet er jo eit reint kaos i skøyter og lignende, så er store rom for feil... Det går egentlig igjen over heile bilen egentlig, folk uten erfaring, og som berre "jukser" ting til, da blir det litt å ta tak i når ein skal ha det skikkelig. Så nå står den uten skilt, til eg får tid og råd til å plukke den ned og begynne fra scratch

Så da får ein drive litt med Senatoren imens
