BAI, Part II
Jaha, man lär ju ha intercoolern inkopplad för att den ska göra någon nytta va? lol
Materialvalet föll på svartstål, 2.25" hot side och 2.5" cold side, mandrel böjda pipor.
Pallade upp damen:
Slet av fronten, kom på att jag hade ingen svetstång att klämma av spolarslangen med.
Så man tager vad man haver
Med fronten av, monterade jag mina nya krockbåge:
Krockbågen tycker om att kramas med min ER Comp:
Det vart tjusigt, passar som en smäck.
Fortsatte med att mygla lite med hotsiden:
Börjar likna nått:
Här är smeden nöjd med passformen och har punktat ihop:
Mjuka böjar ska det vara:
Började med DV pipan:
Punktat och testmonterat:
Började med cold siden, uppifrån spjället:
Inte så mycket plats att spela på, men 3-5mm frigång iaf:
Började ögna fram röret från IC'n:
Fila lite:
Börjar närma mig:
Lite mer filande, tittande och passande:
Den kalla sidan är definitivt trixigare att få till, men efter lite McGyver tricks så gick det bra:
Provade med höljet på:
Jag fick inte tag i nån MAP sensor fläns i stål, så jag fick göra som indianerna. Jag gjorde en egen.
Fick själva hålet fräst på jobbet, 11.8mm:
Provade trycka i sensorn, va lite tajt å få i så jag fick grada öppningen lite
Markerade vart jag skulle borra:
Gängade M6:
Ser bra ut:
Kände att jag var tvungen att banta ner flänsen lite:
Grovt utskuren:
Snajdade till den lite och provade mot tryckröret:
Passform = bra:
Helsvetsade röret:
Flänsen helsvetsad:
Tjusigt värre:
Allting svetsat, rengjort och trycktestat:
Slängde in skräpet i bilen och fixade lite färg på dom här grejerna med:
