Skillnad på B230f B230fk

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Houk
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: tis feb 15, 2011 10:05 pm

Re: Skillnad på B230f B230fk

Inlägg av Houk »

Ok, vad e det för skick? hur långt har det gått och som ltt eller ftt?

Pris?


Mvh Håkan
Amders
För mycket laddtryck
Inlägg: 106
Blev medlem: lör feb 27, 2010 2:42 pm
Ort: Mariestad

Re: Skillnad på B230f B230fk

Inlägg av Amders »

freiman skrev:
Ekren skrev:oljekylning kom modelåret 1993 :)
Jag hade ett block från 92 med oljesprut.. :)
Är tillverknings år som är stämplat på blocket och Volvos årsmodeller börjar efter semestern. Därför kan ditt block vara tillverkat t.ex. oktober 92 till en bil med årsmodell 93.
Anders J
Användarvisningsbild
Roslund
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: fre nov 16, 2007 3:06 pm
Ort: Mariestad

Re: Skillnad på B230f B230fk

Inlägg av Roslund »

Köp ett f block du, olja in till turbon tar du i fram på blocket, retur fixar du med hålsåg på samma ställe som returen sitter på fkblocket. Ett f block kan man ju typ få gratis och är oftast i bättre skick än ett fk block
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi


TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy

Mindre fräsjobb utföres

Henrik Roslund
Enåsa Uggletorp 2 Mariestad
Skriv svar