Sida 2 av 2
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: tor maj 24, 2012 10:28 pm
av Pacman
BMW M62 (V8 generation 2, 3.5 liter el 4.4 liter) har 33mm hydrauliska tryckare.
De delar många komponenter med M52 såsom retainer och koniska fjädrar, men jag är osäker på om M52 har 33mm tryckare med. Kan vara värt att kolla upp.
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: fre maj 25, 2012 2:41 pm
av Jiimpan
Pacman skrev:
BMW M62 (V8 generation 2, 3.5 liter el 4.4 liter) har 33mm hydrauliska tryckare.
De delar många komponenter med M52 såsom retainer och koniska fjädrar, men jag är osäker på om M52 har 33mm tryckare med. Kan vara värt att kolla upp.
Det ska kollas upp, tack för tipset.
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: fre maj 25, 2012 7:06 pm
av calle Bengtsson
jag har för mig att M52 M54 har 33mm tryckare. men är inte säker. däremot kunde det bli lustiga fel på Hydrauliska tryckare på M54 dom hängde sig så bilen misstände vid kallstart , vips när bilen är varm försvann misständningarna.
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: lör maj 26, 2012 10:28 am
av Kadett4wd
var inte misständningar.
Var komplöst pga för högt oljetryck för ventilfjädrarna.
har varit med om det på 2 bilar.
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 3:27 pm
av norrback
Det hade ja aldrig tänkt på. Måste vara väldigt lågt inspänningstryck då eller?
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 4:12 pm
av calle Bengtsson
men om det nu var för högt olje tryck? varför försvann problemet med nya tryckare?.
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 7:16 pm
av Kadett4wd
det kan jag inte svara på riktigt, bara att de gamla kanske kärvade och 'pumpade upp sig'
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 7:20 pm
av Kadett4wd
norrback skrev:Det hade ja aldrig tänkt på. Måste vara väldigt lågt inspänningstryck då eller?
ja det är inte det första man letar efter.
Faktum var att jag gjorde en liten rolig notering.
Det sägs juh att rak 50 olja inte ska ge oljetryck nå snabbt.
Men efter ca 3varv på starten blev maskin komplös cylinder efter cylinder.
Mao fanns där ganska högt oljetryck långt uppe vid lyfterna redan.
Ventilfjädrarna var nå skumt bonnjärn.. hade bra inspänningstryck då de monterades, men efter ca 30mil så var trycket långt under hälften, kommer inte ihåg siffrorna, men det var sjukt lågt.. ändå gick det att varva 7500rpm+
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 7:23 pm
av Kristoffer Helle
Er vell fler bilar det kan skje på? var vist det som tog livet av min D5 motor. gammal olja och skit som fylde trykkaren så kolven tog i. min bils 3. motor.... (garanti sak så jag fikk inte se själv.)
Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade
Postat: sön maj 27, 2012 7:38 pm
av anglia-61
Volkswagen pickuperna i lumpen hade automatisk övervarvnings skydd i lyftarna. När man varvade dem rejält så försvann kompet i cyl efter cyl. Tog någon minuts lugn körning innan de gick fint igen.