Sida 2 av 6
Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Postat: lör aug 11, 2012 6:31 am
av 260Z
Slutdämparn är den enda ljuddämparen på bilen, har ganska skönt ljud men relativt tyst och diskret på låga varv(bra i den här staden,för det kryllar av poliser som mer än gärna skriver ut en bot) öppet spjäll så vrålar den fint

Inte prio ett att byta,finns relativt dåligt med plats att placera ljuddämpare.
Vikten på en orginal 260Z är ca 1160kg, min blir lite tyngre tack vare motor,låda och axel(ska dit med en VLSD klump från Infinity Q45), gissar på ca 1250kg körklar.
Fått dit kopplings cylindrar, pedaler och nästan gjort klar vxl balken i dag, inte så mycket kvar till man får ut och provgasa med manuell
Men blir paus över helgen, drar till Pikes Peak i morgonbitti och tittar på race

Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Postat: lör aug 11, 2012 7:26 am
av cossie_demon
260Z skrev:Nej inga problem med äga eller försäkra
Vi har en fast adress här, tror det är ett måste.
Ang fälgar så skulle jag gärna bytt ut dem, vi får se vad ekonomin räcker till.
Funderat på CCW Classic och kolfiber breddare, men lite tveksam att kapa upp hjulhusen
http://www.ccwheel.com/wheelprofiles-di ... id=Classic" onclick="window.open(this.href);return false;
eller sånna här fälgar, nån som vet vad de heter?
Ja Plump, i december står den förhoppningsvis på en båt på väg mot Sverige.
Någon som har erfarenhet av bil med sjöfrakt från USA och kan rekomendera ett fraktbolag?
Lär säkert bli ett problem att få den reggad och besiktad i Sverige, men det får bli ett senare problem

Ring till Tomas Loddby, So-cal shipping.
http://www.socalship.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fraktar alltid mina grejer med honom..

Re: Datsun 260Z V8 på andra sidan Atlanten
Postat: lör dec 01, 2012 3:29 am
av 260Z
Har inte hänt så mycket att skriva hem om den sista tiden. Har kört en del med manuell nu, en helt annan bil, mycket trevligare att köra
I kväll lastar jag bilen på biltransportkärran och tidigt i morgon börjar vi köra mot SanFrancisco. Ca 140mil och över Sierra Nevada (2150möh)ska vi, 100% chans för "Heavy rain" lovas på alla väderprognoser, bara hoppas vi slipper snö och ishalka. Så om allt går bra står förhoppningsvis bilen på svensk mark runt månadsskiftet Januari/Februari.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 03, 2012 11:44 pm
av 260Z
Lastad och på väg mot SF

Pitstop i närheten av Bonneville Speedway

Levererad till Shipping firman i Oakland
Då var det bara vänta 6-8veckor innan den kommer till Sverige.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: tis dec 04, 2012 9:05 am
av therealpinto
Läcker bil! Den bör inte vara omöjlig att regga som ombyggt fordon i Sverige, med rätt bromsar etc. 1250 kg tjänstevikt gör att man kan godta runt 240-255 hk i alla fall. Jag vet inte om du skrev exakt vad det är för maskin men en vanlig 350 TPI ligger väl på 225-240 hk så det känns väl ganska vettigt.
/Gustaf
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: tis dec 04, 2012 8:49 pm
av Mas_74
Blir kul att se denna live för visst fasen e det en mkt ball bil!!
Trevligt att surras vid i johans garage i höstas!
Mvh Mas
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: tis dec 04, 2012 9:59 pm
av Johnny
therealpinto skrev:Läcker bil! Den bör inte vara omöjlig att regga som ombyggt fordon i Sverige, med rätt bromsar etc. 1250 kg tjänstevikt gör att man kan godta runt 240-255 hk i alla fall. Jag vet inte om du skrev exakt vad det är för maskin men en vanlig 350 TPI ligger väl på 225-240 hk så det känns väl ganska vettigt.
/Gustaf
LT1 skrev han.

Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: ons dec 05, 2012 8:33 am
av therealpinto
Aha. Då får vi hoppas att det är 260-hästarsversionen då...och att bilen lägger på sig lite kanske
Gustaf
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: ons dec 05, 2012 4:40 pm
av 260Z
Det är 275hk verisjonen från Camaro Z28. Så förhoppningsvis kan den lägga på många kilon.
Löser sig nog med halvbur fjäderbensstag och lite andra förstärkningar.
Har några andra bromsar som följde med bilen när jag köpte den.
Ventilerade 300ZX skivor och Toyota 4x4 fyrkolvs ok fram och solida 240SX skivor och ok bak.
Och även en R200 bakaxel m viscodiff ur en Infinity Q45.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: tor dec 06, 2012 11:16 pm
av S_Osterdahl
Riktigt feta bilar det där ! Lite avis faktiskt

Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 17, 2012 2:57 am
av 260Z
Då har bilen lämnat Sanfrancisco och är på väg mot Sverige, framme om ca 1 månad

Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 17, 2012 6:37 am
av Emilius
Trevlig bil om inte för det bakhänget på sista bilderna, ser ju katastrofalt ut
CCW Classic skulle nog sitta något sjukt bra på denna bilen, inte överdrivet tunga heller.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 17, 2012 9:43 am
av 260Z
Haha lasta med lite grejer i bilen, ska ner både fram och bak sen
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 17, 2012 9:47 am
av Kadett4wd
hur är den lastad?
kontainer eller 'öppet'?
vi får grejer från kina här på jobbet stup i ett,, å satan i gatan vad det rostar när grejerna guppar runt till havs.
Re: Datsun 260Z V8 på väg till Sverige
Postat: mån dec 17, 2012 5:37 pm
av 260Z
Container var enda alternativet om man vill ha lösa grejer i bilen.