har fixat å trixat lite för att få ihop tds lådan med sprängkåpan från 750 lådan och för att få de spikrakt så blev de lite extra jobb
så här gjorde jag i alla fall även om jag inte är klar ännu
behövde ju nå att göra en ristmarkering med å detta patent uppfanns

riktigt avanserad högteknologisk pryl
grovkapad 750 svep med rondel bara
högteknologiska plylen verkar vara ett multiverktyg då den passade tds lådan också
lådan i svarven och svarvade först ett rör med presspassning till splinesen på ingående axel till lådan men de blev inte 100 då de ville på kasta lite mer än jag gillade så de blev å göra om
lådan i svarven

jag svarvade ytteligare ett rör med presspassning och denna gång till utgående rör som urtrampningslagret glider på
eftesom lådan inte ville snurra med så lätt så blev de en nödlösning som funkade utmärkt , här ser man även hur röret sitter på utgående axel så nu först kunde jag svarva sprängkåpans snitt spikrakt och efter koll med indikatorklocka så blev de skitbra så nu är avkapningen på tds lådan helt rak
snittet på 750 lådan ska planfräsas i morgon så även den blir absolut plan
denna alubit ska svetsas fast på 750 svepet sen efter svetsning ska även de planfräsas så lådan ska ligga mot med den svarvade ytan med sin svarvade sprängkåpa
denna centreringshubb med presspassning mot vevaxeln ska skruvas fast i veven sen ska röret med presspassning svetsas i hubben så då kommer lådan bli 100 centrerad och inte kunna luta åt något håll , de enda som kan göra detta snett är en eventuell svetsning då alu vill på dra sig en del men de kommer nog gå bra bara man är försiktig

en kompis ringde och frågade om jag behövde några meter spirorör gratis och de tackade man ju inte nej till men de visade sig vara närmare 100 meter när jag komme dit så de blev å lasta på allt och nu tror jag då att jag har alla rör till lackboxen i alla fall
3 skivig tiltonkopplning specad 1250 nm ska hämtas i morgon tyvär hade den ford lamellcentrum så jag måste få tag i bmw centrum så tips på de vore jäklars bra

har kollat på ppf och bakaxeldelar men hittar inga lösa bmw centrum sen får man väl se vad tds lådan tycker om nya kopplingen å motorn men en till tds låda är då skaffad i reserv
bakvagnen kommer nu bli ford 8,8 tum stel axel
jag har fått tag i 2 st olika
den ena har 3,73 med diff och utan drivaxlar
den andra som jag eventuellt blir sponsrad med har 3,55 och båda har lamelldiff och ska få omgjorda och kortade volvodrivaxlar till 31 splines med volvos lagerändar så nu är jag ju bara fundersam vilken av axlarna jag ska skaffa
jag hade ju helst gått på en 4,10 axel men då blir dom genast mycke dyrare så åsikter på detta tillsammans med tds lådan vore uppskattat
de var nog allt för idag
mvh