Detta är alltså adapterrören som går från varje grenrör till turbon. 2.5" vanliga simons-rör med 2.5" Biltema V-band mot kollektorn - allt lindat med Biltema avgasbandage. Jag gillar Biltema - det kanske märks?

Såhär blev resultatet och jag är nöjd förutom att markfrigången försämrades med 2 rör under balken då jag även mitt i lyckoruset monterade Eibach 25mm sänkfjädrar fram från Norrlands Custom. Nåja, det funkar bara man tar det lugnt över farthindren... Här syns även 14" elfläkten från...just det! BILTEMA!

Downpipen klar. 3.5" från turbon som efter en halvmeter blir 3" ner till det dubbla 2.5" systemet. Man är tvungen att ha dubbla rör där bak på en jänkare - det hör liksom till... Lambdan placeras rakt upp ca 4dm efter turbon.

En bild på undersidan. Ser inte riiiiiiktigt ut så här idag då jag skrapat bort det mesta bandaget under dom 2 veckor bilen körts med turboprylarna... Jag är för gammal för att ha en bil som skrapar i överallt - måste åtgärdas...att det skrapar i alltså - inte min ålder!

Intercoolern monterad på en u-profils balk. 3" tryckrör gjorda av vanliga simons avgasrörsdelar. Många timmars svetsande och slipande - man vill ju inte att det lossnar nå slagg eller loppor på insidan som senare kan färdas in i motorn. Värsta biten var alla böjar jag fick göra snävare med att kapa ur tårtbitar. Tänkte inte på att det fanns att köpa kortradie 3" böjar, så kallade svetsböjar. Det hade sparat in några timmars svetsande...

Kör med 3mm hål för oljan in i turbon samt 16mm rör invändigt med en slangbit ut från turbon och ner till kamkåpan. Billigaste justerbara kolvdumpen med 25mm slanganslutning jag kunde hitta är monterad & kommer från KL-Racing. Inget "kvitter" tack & lov utan bara ett smattrande väsljud. Vattenslangen in till turbon skymtar man oxå i bild - samma basic bonnacrap här dvs. slang å klammer... Ska senare i höst koppla in värmepaketet på nån av dessa slangar.

Det är här jag håller till på kvällar & helger. "This is where the magic happens" som dom skulle ha sagt i MTV fast i mitt fall skulle det ha blivit "This is where all the shit is created!"