Sida 2 av 7

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: fre sep 14, 2012 1:22 pm
av Bystedt
Detta dök upp idag :thumbright:

Bild

Har 765 plattan på kommande, men då e frågan klarar 6p. sinter jobbet el. ska man ta 4p.??

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: fre sep 14, 2012 2:31 pm
av Olsson
Riktigt grymt bygge!
Vart har du köppt svänghjulet?
Är det en "adappter" som man bultar på automat startkransen på med?
Tror detta kommer bli en riktgit rolig bil att åka med!
Håller själv på och bygger med en BMW v8 dock med 4,0l motorn!

MVH Fredrik

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: fre sep 14, 2012 3:46 pm
av knotan
ser onödigt tung ut bara, vad väger paketet??? med svänghjul/kopppling??

varför inte köra en racekoppling på en driftbils om ändå ska gå så pass hårt ??

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: fre sep 14, 2012 5:31 pm
av norrback
De blir bara mera lättkört med lite mera inertia i drivlinan. Man är ju inte precis i behov av att accelerera snabbt, som en banbil eller dragracer.

/Andre'

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: fre sep 14, 2012 7:21 pm
av knotan
klart man har , iallafall i twindriften,, snabbast ut ur kurvan har övertaget...

sen gassvaret är allt i en v8 driftbil, iallafall vad jag förstått av dem jag känner som kör just v8drifting,
samma anledning de flesta kör "lågtryck"kompressorer för att få just gassvaret även fast toppeffekten räcker till i NA utförande,..

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: lör sep 15, 2012 10:46 am
av Bystedt
Org. svänghjul ligger på 18kg och detta på 9.5kg så en liten skillnad är det ju..

Svänghjulet e köpt och tillverkat i Finland..

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: lör sep 15, 2012 11:38 am
av knotan
Ok ja 9kg va inte så farligt. Jag hade gissat på mer av bilden att dömma...

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: sön sep 16, 2012 3:08 pm
av Bystedt
Hänt lite mer med bilen under helgen..

Passade in IC, m.m i motorummet

Bild

Å senn va de dax igen att plocka ner hela skiten för typ 150:nde gången

Bild

Och nu ser det ut såhär

Bild

Skall få motorbalken blästrad i veckan. så förhoppningsvis så får man börja plocka ihop sakta men säkert nästa helg :thumbright:

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: sön sep 16, 2012 6:38 pm
av knotan
vitt är äkta racing det :)

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: tis sep 18, 2012 8:36 pm
av Bystedt
Varit ut och meckat lite till nu..

Dragit nya bromsrör och skruvat ihop framvagnen igen..

Bild

Bild

Skall försöka få upp motorn på stativet imorgon för koll av oljepump och fixa returen från turbon..

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: mån sep 24, 2012 10:01 am
av Bystedt
Nån som vet om 10.9 håller som svänghjuls bultar?

Verkar omöjligt att hitta 12.9..

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: tis sep 25, 2012 4:13 pm
av Henrik Bergstrand
Vad för dim söker du efter?

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: tis sep 25, 2012 6:41 pm
av Robin Olivi
Såvida det inte någon väldigt knepig gänga så borde det väl inte vara några problem. Välsorterade järnhandlare borde ju ha eller kunna ta hem.

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: tis sep 25, 2012 6:46 pm
av Bystedt
m12x1.5 40mm lång och i 12.9 kvalite.. verkar totalt omöjligt..

Får tag i 10.9 kvalitet, men vågar man dra fast svänghjulet me de?

Re: Bystedts Nissan 440sx

Postat: tis sep 25, 2012 6:52 pm
av Henrik Bergstrand
Vad är org stigning på M12? är det 1.75 eller hur fan är det?