Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jo det gick jätte bra i England, för mig en dröm tävling, allt funkade och körningen var helt klart överlägsen. Värre var det för brorsan som bröt av ratten så den bara satt i en eker redan på 3:e eller 4:e varvet, sedan slutade defrostern funka så rutorna immade igen, till slut så landade dom galet och slet bort den löstagbara vingen, och delaminerade hela sidan på båten.
Men dom lyckades kämpa sig in på en 4:e plats. Vilket var starkt jobbat!
Båda båtarna var fit for fight för Roslagsloppet, Mickes mer än min för jag total skrota motorn 15 minuter före mål, fortfarande av okänd anledning. Har lyft motorn nu och kollat lite smått.
Den har skurit på 7:ans stake delux, slagit av den och krossat tråget högt upp. Väldigt skumt jag undrar vart all olja tagit vägen, hålet var med god marginal ovan för nivån.
Iofs hade vi TPS strul hela vägen men jag hade nästan förväntat mig att se en smält kolv eller något så det fanns en logisk förklaring till vart oljan tagit vägen. Nåja, denna maskin går som bojsänke nu raljerar jag på ebay och jagar en ny stomme i USA.