Dutycycle och spänningsfall ms

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende
Inlägg: 887
Blev medlem: mån sep 19, 2011 1:48 pm
Ort: Nordmaling

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Inlägg av Performance_seeker »

Han är nere på 11,1V när det är som värst...
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Inlägg av Kadett4wd »

ja då är det lite värre..
Jag såg nämligen att då det sjunker under 12v så ökar deadtimen mer än 0.2ms per volt.
Och med stora spridare så kan det bli ned mot +.6-0.8mera deadtime än vid 14volt.
Men det är soppapumpen sån lider värst av att spänningen sjunker.
Den tappar mycket kapacitet nere under 12v.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Inlägg av Kadett4wd »

ha i åtanke dock,, jag hade bosch ljusblå 1680cc.
Det är olika deadtime på olika spridare.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Per Eriksson
Lite mer laddtryck
Inlägg: 47
Blev medlem: ons aug 09, 2006 9:58 am

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Inlägg av Per Eriksson »

Har du kollat trycket under en fullastkörning än?
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Inlägg av Johan Lindberg »

Nepp har varit lite stiltje nu men skulle ha kört slut på soppan som är kvar så skulle ha kopplat in den å kört lite innan det blir för kallt å halt.

Men pumpen har inget tapp det är jag rätt hundra på, det är bara till boxen. 11.1v är ju en dipp som kommer precis vid gassläpp märkligt nog.

Jordat extra å hela vägen har jag gjort iaf, ingen skillnad.

Kadett4wd, Jo att deadtime är olika på olika spridare är jag fullt medveten om men det måste ju korrigeras av min mappning sen med att jag kör längre öppnings tider? och således blir det bara ett mappningstekniskt fel med att tabellen blir oväntat brant mot slutet, likt den blir platt och korta tider vid för liten BTR som ger för mycket tryck tills returflödet börjar räcka till med ladd och varv, eller gör jag en cykel vurpa? skall ta å gå igenom matningen via säkrings box osv när jag får tid, har ju hänt att dom är dåliga på fordar förr, men inte så vanligt på sierra vad jag vet.

Kanske har nån smygkortis som uppstår när det rör sig vid gassläpp fram vid boxen?
Skriv svar