Sida 2 av 2

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Postat: mån sep 10, 2012 8:00 am
av Performance_seeker
Han är nere på 11,1V när det är som värst...

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Postat: mån sep 10, 2012 8:09 am
av Kadett4wd
ja då är det lite värre..
Jag såg nämligen att då det sjunker under 12v så ökar deadtimen mer än 0.2ms per volt.
Och med stora spridare så kan det bli ned mot +.6-0.8mera deadtime än vid 14volt.
Men det är soppapumpen sån lider värst av att spänningen sjunker.
Den tappar mycket kapacitet nere under 12v.

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Postat: mån sep 10, 2012 8:10 am
av Kadett4wd
ha i åtanke dock,, jag hade bosch ljusblå 1680cc.
Det är olika deadtime på olika spridare.

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Postat: ons sep 12, 2012 8:11 pm
av Per Eriksson
Har du kollat trycket under en fullastkörning än?

Re: Dutycycle och spänningsfall ms

Postat: tor sep 20, 2012 8:37 pm
av Johan Lindberg
Nepp har varit lite stiltje nu men skulle ha kört slut på soppan som är kvar så skulle ha kopplat in den å kört lite innan det blir för kallt å halt.

Men pumpen har inget tapp det är jag rätt hundra på, det är bara till boxen. 11.1v är ju en dipp som kommer precis vid gassläpp märkligt nog.

Jordat extra å hela vägen har jag gjort iaf, ingen skillnad.

Kadett4wd, Jo att deadtime är olika på olika spridare är jag fullt medveten om men det måste ju korrigeras av min mappning sen med att jag kör längre öppnings tider? och således blir det bara ett mappningstekniskt fel med att tabellen blir oväntat brant mot slutet, likt den blir platt och korta tider vid för liten BTR som ger för mycket tryck tills returflödet börjar räcka till med ladd och varv, eller gör jag en cykel vurpa? skall ta å gå igenom matningen via säkrings box osv när jag får tid, har ju hänt att dom är dåliga på fordar förr, men inte så vanligt på sierra vad jag vet.

Kanske har nån smygkortis som uppstår när det rör sig vid gassläpp fram vid boxen?