Sida 2 av 3

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 11:23 am
av Plump
möller skrev:kollat så kammarna sitter rätt?

polarens satt fel då kom laddet väldigt sent men drog lätt till 8500 med glt kammar,
motorn gick annars precis som vanligt.
Nä det har jag inte kollat.
Men kanske är bäst att göra de.
Så de inte är som din polares där. För min är ju likadan. går som vanligt annars.

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 11:32 am
av uhamn-racing
möller skrev:kollat så kammarna sitter rätt?

polarens satt fel då kom laddet väldigt sent men drog lätt till 8500 med glt kammar,
motorn gick annars precis som vanligt.

Mmm kolla de säg till om de hjälper. för då måste vi mappa om den för fyllnandsgraden ändras rätt markant om det står väldigt fel. kan gå snålt. och koppla ur ladddtrycksventilen :mrgreen:
får göra klart den när allt funkar ordentligt

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 12:53 pm
av Plump
Jo. Men de blir nog sista försöket för iår innan den ställs in. ska byggs nytt grenrör och insug och ev byta turbo.
Så blir de troligtvis mapp i bänk sen om de passar?

Du menar koppla ur laddtrycks styrningen innan jag testar att köra om kam/arna står fel?

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 12:57 pm
av Jens Gustavsson
lägg upp en logg på ett svep på trean från 2000 rpm till max varv där man ser tändnin, lamda laddtryck, avgastryck mm så har vi nått att felsöka i.

mvh jens

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 1:18 pm
av Plump
De är säkert jätte lätt att ta en logg.
Men de är inget jag vet hur man gör.
har inte kommit så långt med min kunskap gällande eftermarknads sprut.

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 1:30 pm
av Jens Gustavsson
då ska du nog börja med att lära dig logga för utan den kunskapen kommer du inte att få motorn att gå bra.

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 1:54 pm
av Plump
De är ju sånt man har mappare till :)
Nä jag har faktiskt inte tittat nått på hur man loggar.
Får slänga några ögon på det så ska jag nog lösa det.

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 4:50 pm
av Kadett4wd
ja precis.. en polare körde 9.8x med sin Audi S2 utan att kunna ett smack om eftermarknadssprut :)

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 5:50 pm
av uhamn-racing
Plump skrev:Jo. Men de blir nog sista försöket för iår innan den ställs in. ska byggs nytt grenrör och insug och ev byta turbo.
Så blir de troligtvis mapp i bänk sen om de passar?

Du menar koppla ur laddtrycks styrningen innan jag testar att köra om kam/arna står fel?

ja så den går på grundladd,

ska jaga fatt i datorn vi hade då de va väldigt mycket datorstrul..

Sv: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 7:41 pm
av wiell
tror du har för stor restriktor till oljan. kolla om turbon snurrar på tomgång.

polarens hx55 stog still på tomgång på hans supra. tror det var 2mm restriktor på den. satte dit en 1, 6mm. mycket bättre.

from galaxy s3

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 9:00 pm
av Plump
Den står still på tomgång.
Är de från turbo till turbo storleken på olja till?
Vet dom som har kört med både 3 och 6mm utan problem på hx40

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: tor sep 20, 2012 10:46 pm
av dundersmurfen
Du inte twin avgashus på en singelkollektor??

Har inte märkt någon skillnad med restriktor. Laddar precis samma i min hx40, fullt tryck runt 3500 på rödblockare. Eller ja, skillnaden med restriktorn var väl att oljetrycket i motorn var mycket högre.

Dessutom så blir det järna dålig fjong på laddtrycksbyggnaden om man åker runt med fegladd sådär. Ställ in wasten på 1,5 så borde den kvickna till lite.

Kör med 6,3mm hydraulslang till snurran, restriktorn jag testade med var på 1,5mm.

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: fre sep 21, 2012 6:19 am
av ogge
fullt ladd runt 5k låter ändå helt otroligt..
min 850 som jag hade ett tag var det en hx50 på och den hade full mutter vid 6k tror ja..
twinentryturbo med singelentry grenrör..

Sv: Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: fre sep 21, 2012 6:36 am
av uhamn-racing
dundersmurfen skrev:Du inte twin avgashus på en singelkollektor??

Har inte märkt någon skillnad med restriktor. Laddar precis samma i min hx40, fullt tryck runt 3500 på rödblockare.

Dessutom så blir det järna dålig fjong på laddtrycksbyggnaden om man åker runt med fegladd sådär. Ställ in wasten på 1,5 så borde den kvickna till lite.
Fegladda inte då de är 90% duty på magnetventilen upp till 4k varv sen 70% även testat att bara sätta tryck på ovansidan ingen skillnad mer än man gick i laddspärren vid 4500-5000 på höger växlarm
Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

Re: segspolad hx40 på vit 5a.

Postat: fre sep 21, 2012 7:43 am
av Plump
Jo visst har jag twin på singel. Men de ska ju inte sega ner de så in i helvete.
Iallafall inte mot vad man har läst sig till.