Sida 2 av 4
Postat: mån jun 12, 2006 8:30 am
av Rogga
Jäklar blir fart på bilen , fin är den oxå

Postat: sön jun 18, 2006 6:58 pm
av Öhman
Nytt Person bästa på Emmaboda igår: 12,12Sec 187Km/h!!
Och blev 3:a i Bakhjulsdrivet med Ladd!!

Postat: sön jun 18, 2006 9:29 pm
av Köttig
Grattis

Postat: tis jun 20, 2006 4:18 pm
av fredda
fan vad tufft

Postat: ons jun 21, 2006 8:13 pm
av Patrik
Grattis Öhman

gå ut hårt och öka sedan..
Postat: ons jun 21, 2006 10:35 pm
av Eric Wiklund
hur mycket laddade du??
Postat: tor jun 22, 2006 9:00 pm
av Öhman
Eric Wiklund skrev:hur mycket laddade du??
Laddade 1,7bar..
Men nu monteras större turbo + att den ska mappas bättre.. så snart är det förhoppningsvis ännu bättre fart i grejerna..
Postat: sön jul 23, 2006 12:03 pm
av Öhman
Nu har det gått RIKTIGT fort..
Har bytt turbo och mappat in någorlunda efter mycket strul..
Var och körde på Säve igår och satte 11,36 203km/h!!! så nu börjar det bli riktig mos i grejerna..
Så nu blir det riktig allt eller inget satsning på Mantorp
ska mappa den med 2,5bar ladd nu istället för 1,8 som jag körde nu och lättta karossen endel och satsa på att sätta dröm 10an!!
Postat: sön jul 23, 2006 1:46 pm
av Jens Gustavsson
kul att det börjar släppa nu!
men komihåg att höga laddtryck inte är allt!
högre sugmotor effekt sliter mindre på motorn sen så blir inte allt så kritiskt.
tveksamm att det är lämpligt med 2.5 bar och E85??
vad har du gjort åt topp och kam?
kompa?
tändkurva?
Postat: sön jul 23, 2006 2:06 pm
av Öhman
Jens Gustavsson skrev:kul att det börjar släppa nu!
men komihåg att höga laddtryck inte är allt!
högre sugmotor effekt sliter mindre på motorn sen så blir inte allt så kritiskt.
tveksamm att det är lämpligt med 2.5 bar och E85??
vad har du gjort åt topp och kam?
kompa?
tändkurva?
jo.. det är lite mycket ladd.. ska testa med ladd uppåt 2.5bar iallafall.. blir lite allt eller inget på mantorp.. ska inte köra så mycket ladd i den annars..
Toppen är i stort sett orginal putsat lite i kanaler och förbrännigsrum och hårdare ventilfjädrar..
kam är någon special slipad turbo kam, vet inte mycket om den satte i den bara för att testa den och de verkar funka rätt bra..
komp är rätt orginal oxå..
kör rätt rejäl tändning på den..
Postat: sön jul 23, 2006 3:49 pm
av Eric Wiklund
vad hade du för 60-fot när du körde 11.36?
måste väll va mycke bättre att få toppen att flöda mer och få ut mer sugmotor effekt?
boström körde en 10.54 med 1.3-1.4kg laddtryck
Postat: sön jul 23, 2006 3:54 pm
av Öhman
Eric Wiklund skrev:vad hade du för 60-fot när du körde 11.36?
måste väll va mycke bättre att få toppen att flöda mer och få ut mer sugmotor effekt?
boström körde en 10.54 med 1.3-1.4kg laddtryck
Körde 1,83 i 60fot..
jo det är givetvis bättre att porta toppen..
men skoj att se hur mycket det går att fu ur med en någorlunda orginal topp.. +att nu är det endast för att köra fort på mantorp och sätta en 10a som laddet ska höjas..
Postat: sön jul 23, 2006 6:46 pm
av Babs
Öhman skrev:Eric Wiklund skrev:vad hade du för 60-fot när du körde 11.36?
måste väll va mycke bättre att få toppen att flöda mer och få ut mer sugmotor effekt?
boström körde en 10.54 med 1.3-1.4kg laddtryck
Körde 1,83 i 60fot..
jo det är givetvis bättre att porta toppen..
men skoj att se hur mycket det går att fu ur med en någorlunda orginal topp.. +att nu är det endast för att köra fort på mantorp och sätta en 10a som laddet ska höjas..
men det e ju fusk då e det ju ingen 10-sekundersbil

Postat: tis jul 25, 2006 2:35 pm
av Öhman
Postat: fre jul 28, 2006 9:25 pm
av Mr Garrett
Grattis till den fina tiden
