PBM Racing skrev:Ser bra ut. Hrm, jag bor preeeecis vid eran driftingslinga... Varför inte satsa fullt ut och köra lite modified

Hehe ofan, (it wasnt me

) .. Hur menar du med modified?
TurboTeamSyd skrev:Okej okej jo jag funderar själv på det till mitt 16v bygge, därför blev jag lite nyfiken

För Vrigstad ligger inte långt från Karlskrona heller

.
MVH
Ett par polare har kört MS, kan man med det så går det väl bra, men det är MÅNGA som det krabbar för..
Var inne på Vems, sen Link, men har kollat runt rätt mkt och kommit fram till att det blir MaxxECU iaf, så ba kör på.. maila elr ring dem o prata lite, jag litar på dem iaf
Filaren skrev:Kul bygge
Men du styr väl det du kan genom sprutet?
Tänkte på elfläkt, laddtryckstyrning etc.
Bosch motorsport spole funkar bra. Om du inte ska köra med 4 sep. spolar?
Tack, ska bli intressant
Jag har faktiskt ingen aning, det går säkert, det beror lite på hur Maxxtuning gör, jag är som sagt glad bara fläkten fungerar när den ska, och att det är möjligt att t ex justera laddet själv utan att behöva ha med sig en dator m.m.

Laddtrycksstyrning har jag inte ens tittat på än, känns som om det är lååångt borta.
Har också hört lite om boschen där.. men det är så jävla fränt att ha separat me, så vi får se.. Inget är ju gratis heller, tyvärr
Tiiiseen skrev:Just saying :Du vet väll att det är bara trycket du får upp om du schimsar oljepumpen inte flödet, Det är ju ett högre flöde man vill åt

så tipset är att köpa en högflödes pump så du slipper rasa apparaten vore synd på en rejäl 8v motor

lycka till

Har den bara "jämnt och bra" tryck så borde väl original-flödet räcka? Om inte så portar jag nog upp originalen istället, en tusenlapp är en tusenlapp, har man märkt nu efter ett 100 tal