Sida 2 av 6
Postat: tor apr 27, 2006 7:54 pm
av Jonas T
Giftmyra: jodå Autronicen har varit med en sommar på den gamla 8-ventilaren.

Postat: tor apr 27, 2006 8:17 pm
av sonfrabest
Så ska det se ut! Jag gillar stuket med ny motor i gammal kaross. Hjärtat slår dubbelslag: Amazon + 16V = Kärlek.
Vad räknar du med för effekt?
Mvh.
Postat: tor apr 27, 2006 9:09 pm
av DanielW
Hur mycket har du flyttat bak motorn? Vad har du för elfläkt?
Snyggt bygge..
Postat: tor apr 27, 2006 11:11 pm
av Magnus
klart stilren och snygg installation.tummen upp
Postat: tor apr 27, 2006 11:13 pm
av Tjernell
super najs.
hur blev det ? bytte du kammar eller ?
Postat: fre apr 28, 2006 7:00 am
av Jonas T
Sonfrabest: 8-ventilaren borde gett åtminstone 350 ärliga. Så lite till vore väl trevligt
Dawr: Motron sitter mellan 10 & 15 cm längre bak. Elfläkten är en bosch med okänt ursprung.
Magnus: Man tackar!
Tjernell: Nej min lokale kamslipare är inte speciellt snabb

Börjar med orginalkammarna.
MVH Jonas
Postat: mån maj 01, 2006 11:26 am
av j björk
Hur gick det med uppstarten då?
Skulle väl bli i fredags, nu är det ju måndag..

Postat: mån maj 01, 2006 5:42 pm
av Jonas T
Toxic: uppstarten gick prima

Hydaraullyftarna slamrade lite till en början men lugnade sig efter 5-10 min Har bara laddat 0.5 än så länge med tanke på inkörning Men man känner att det är ett helt annat svar i denna motorn. Rapportering följer
Postat: mån maj 01, 2006 6:54 pm
av henkeboi
men hallå..film!!!!
Postat: sön maj 14, 2006 12:59 am
av DanielW
Jonas T skrev:I morgon är det äntligen dax, ska bara koppla lite el till. och vrida på nyckeln.
MVH Jonas T
Vars har du fått tag på luftfiltret med en böj?
Hur går bilen nu?
Postat: sön maj 14, 2006 3:01 am
av peppe
Böjjen är mest troligt av eget fabrikat.
grymt
Postat: sön maj 14, 2006 2:13 pm
av Roni
Man får ju nästan "ribba" när man ser sånt där...

Postat: sön maj 14, 2006 6:20 pm
av Jens Gustavsson
hur går det jonas? har du hunnit testa nått mer?
Postat: sön maj 14, 2006 6:22 pm
av DanielW
peppe skrev:Böjjen är mest troligt av eget fabrikat.
Såg nu att vinkeln satt inte fast i filtret

Postat: mån maj 15, 2006 7:24 am
av Jonas T
ja,go vänner! Nu har man åkt lite och som vanligt så uppstår en del barnsjukdomar. En trilskande spjällägesgivare gav en minst sagt svajande omgång (nu åtgärdat) Kunnig kamrat har varit med ute och mappat på gatan med gott resultat, dock blev det aldrig det där riktiga klippet på högre varv. Sedan i går så såg jag av en händelse att det saknades 2 bultar i avgaskammens kamdrev. Vid närmare kontroll så visade sig att jag glömt dra samtliga bultar i båda kamdreven

Så ny vet vi att att man kan justera båda kammarna minst 10grader åt ena hållet utan att det tar i. Hur som helst så rättades detta till och nu kan man gott säga att motorn "vaknade" Helt annan karaktär än gamla 8:a ventilaren. Tändkurvan som jag fick förslag på härifrån har fungerat utmärkt. Frågan är bara om det behövs mer effekt i dagsläget. Släpper hejdlöst på 3:an med gatdäck och på 4:an slirar kopplingen. Vi får se............
MVH Jonas