Sida 2 av 100
Postat: mån feb 27, 2006 12:37 pm
av Tommy Luhr
mattias skrev:Bussningarna ser intressanta ut. Egen konstruktion förstår jag, men var har du plockat gummit från? Är det nåt standardrör du använt sen?
Smutt lösning på kamsynk på dom där motorblocken.. blir lite avundsjuk som BMW-åkare.

Gummibussningarna kommer från audi, länkarmsbussning.
Vet inte riktig på vilken länkarm det är eller vilken modell..
Kikade på lagret och köpte dom som såg intressanta ut..
Röret som dom sitter i är vanligt rostfritt med 1mm presspassning..
Postat: mån feb 27, 2006 3:18 pm
av peppe
Mycket trevligt projekt!
Tror jag har sett din bil på någon film som hastigast, lät riktigt arg.

Postat: mån feb 27, 2006 5:08 pm
av Tommy Luhr
peppe skrev:Mycket trevligt projekt!
Tror jag har sett din bil på någon film som hastigast, lät riktigt arg.

är med en sväng i bilsport Action Event -04 en kort sväng i gardemoen. en och annan film utöver där kanske...
Skulle vilja se film från västerås aeros burn out eller vad det hette 04, där blev det trevliga tider (medans axeln höll)
Postat: mån feb 27, 2006 10:07 pm
av j björk
Det var den ganska enkla motorn(org. kammar etc.) du körde 11,026 (el. likn.) med alltså?
Intressant..
700nm, hur mycket effekt?
Bra tider medans axeln höll, 1031 axeln menar du? Vad rasade?
Mvh. Jonas
Postat: mån feb 27, 2006 11:12 pm
av Tommy Luhr
ja det var den motorn som blottas bland dom första bilderna på sida 1.
Den fick en hx50 på slutet av karriären.
den gav 470hk, spränge turbons gräns med 50hk och det pallade den inte.
Körde 11,02 med den ja.
Japp 1031 axeln rasade och rasade.. drivaxlarna ville inte vara med längre.. Gick inte att göra något nästan efter jag kört 11,0 axlarna gick direkt.
Hela banjon måste ha böjt sig.
Körde 7,14 201m så jag kunde ha stått på mer i starten om axeln hade hållt, fegade lite i början då det var skapligt nytt med lustgasen dom reporna.
Hade antagligen kommit ner i 10,80 eller 10,70 kanske till och med om axeln hade hållt.
Skall tilläggas att det satt 3:54 bak då, kunde nästan köra imål på treans växel om jag ville med 26" däck
Postat: tis feb 28, 2006 12:11 pm
av j björk
Vad blir det för grejer i nya toppen nu då?
Postat: tis feb 28, 2006 8:48 pm
av Tommy Luhr
toxic ant skrev:Vad blir det för grejer i nya toppen nu då?
Det blir inte så våldsamt. andra ventilfjädrar och nya lite styggare pinnar.
11mm lyft och 270grader duration.
sen blir det ju lite hempul i kanaler och dylikt, fast med standard ventiler..
Postat: ons mar 01, 2006 11:13 am
av j björk
Jag har för mig att du hade uppe en fråga om metanol och tändning tidigare också vad...?
Postat: ons mar 01, 2006 11:39 am
av Tommy Luhr
toxic ant skrev:Jag har för mig att du hade uppe en fråga om metanol och tändning tidigare också vad...?

Postat: ons mar 01, 2006 10:14 pm
av Tommy Luhr
nu har det hänt lite mer nere i garaget.
Grenröret svetsat, svarvat lite prylar till fuelrailen..
Blir 19mm invändigt.. inte ens 1680cc spridare skall väll orka tömma en sådan..
Väntar febrilt på min kamera så jag kan plåta lite prylar att lägga upp så ni får en bättre uppfattning av vad som sker och komma skall..
Postat: tor mar 02, 2006 6:51 pm
av Tommy Luhr
liten uppdatering till..
Fått tillbaka toppen från planing efter svetsning..
men inte någon kamera så bilder kommer inte denna gången tyvärr..
Postat: tor mar 02, 2006 7:32 pm
av Glufsen
1680cc spridare! Då har du inte haft några nämnvärda spikningsproblem alltså

?
Postat: tor mar 02, 2006 8:10 pm
av Tommy Luhr
körde med dubbla 390cc spridare på varje cylinder på den andra 16v motorn..
Postat: fre mar 03, 2006 10:28 pm
av Tommy Luhr
ja då hara man fått en kamera då och har plåtat lite men min sadist dator vägrar att förstå att den skall ta emot bilderna..
Det går på en annan dator jag har som inte är bunden till omvärlden dessvärre....
Satans virus
Postat: lör mar 04, 2006 5:21 pm
av j björk
Ska bli kul med bilder vad det lider.
Jag har samma skit med datorj**eln, kommer inte åt någon mail mm..
Inte kan man något om elendet heller.
Tänkte också försöka få upp en projekttråd sedan.