
Nissan 200sx V8 Drift
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Jävla fint register
Det kommer du klara dig lååångt på! Tjusigt bygge i övrigt, följer!

Re: Nissan 200sx V8 Drift
Roligt att se en projekttråd på den här bilen 
Motorn är riktigt fin med grymt register
Tänkte du byta vevstakarna sen då också?
Har för mig du sa att de var den svaga länken.

Motorn är riktigt fin med grymt register

Tänkte du byta vevstakarna sen då också?
Har för mig du sa att de var den svaga länken.
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Länge sen man skrev nått här.
Har varit upptagen med att byta jobb och annat, men har även hunnit fixa med bilen också:)




litet test
http://www.youtube.com/watch?v=fQZVWujzKro
tack!
jo vevstakarna är inte av den starkaste modellen, men änsålänge håller dem ihop:)
blir kanske att byta till h-profil nästa år.
Med vänlig hälsning /Jonas
Har varit upptagen med att byta jobb och annat, men har även hunnit fixa med bilen också:)




litet test

http://www.youtube.com/watch?v=fQZVWujzKro
RoGGaH skrev:Roligt att se en projekttråd på den här bilen
Motorn är riktigt fin med grymt register![]()
Tänkte du byta vevstakarna sen då också?
Har för mig du sa att de var den svaga länken.
tack!
jo vevstakarna är inte av den starkaste modellen, men änsålänge håller dem ihop:)
blir kanske att byta till h-profil nästa år.
Med vänlig hälsning /Jonas
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Fränt,vilket register!
Tror inte vevstakarna är så värst svaga?!
Dom borde ju gett upp för länge sedan med så "liten" turbo på så stor motor,eller?!
Tror inte vevstakarna är så värst svaga?!
Dom borde ju gett upp för länge sedan med så "liten" turbo på så stor motor,eller?!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Tack! så länge man håller sig ifrån spikningar så kanske dom håller:)Sten skrev:Fränt,vilket register!
Tror inte vevstakarna är så värst svaga?!
Dom borde ju gett upp för länge sedan med så "liten" turbo på så stor motor,eller?!
bytte till en s14 diff så fick lite bättre utväxling.
svarvade plastbussningar, hade två längre bultar övers från framvagnen så behövde inte köpa sånna:)

http://www.youtube.com/watch?v=M50WFR0Lcvw
lastade upp bilen på släpet så till helgen blir det att köra på kemora banan.

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift, Isuzu sports cab 87
Har hunnit köra några gånger på bana med Nissan sen jag skrev sist här har varit på Kemora banan 2 gånger och Jurva/Botniaring 1 gång, båda banorna ligger i Finland. Har några bilder och filmer jag kan ladda upp senare men nu tänkte jag visa ett sidoprojekt som jag börjat med, fick en Isuzu sports cab diesel av en arbetskolega som jag först tänkte fixa upp, besikta och ha som andrabil, men efter att ha kört lite med bilen så kom jag fram till att orginalmotorn är påtok för svag för att jag ska vara nöjd 
så jag köpte mig en Bmw 525 tds -93 som jag ska ta motor och växellåda ifrån och stoppa i pickisen:)



så jag köpte mig en Bmw 525 tds -93 som jag ska ta motor och växellåda ifrån och stoppa i pickisen:)


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Tack!Jeppa skrev:Dra o bada vilket mysigt ljud!
skruvade bort motorn från Isuzun

ca 60 vilda kusar i den


blir lite trångt i motorrummet , Bmw motorn är ganska mycket längre än orginalmotorn.

plockat bort så mycket onödigt som möjligt från m51:an inge ac och servopump


köpte en m21 mekaniskpump som är preppad av dieselmeken, 110cc ska räcka till ca 280 hk


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Nissan har stått i snödrivan hela vintern så för några veckor sen så gjorde jag ett ryck drog fram den:)

svetsat klart buren dock fattas det ännu en sidosträva på höger sida.
motorn har gått riktigt fett på låglast och svartryckit som en diesel innan man fått laddtryck, det går inte att ställa ner bränslet mer så tror jag har för stora spridare.
men den har gått bra när man kör på bana så den får bli riktigt varm.
Kommer inte bygga om motorn före jag har fått ett ras har jag sagt men den vägrar ge sig och bara går och går
Kör nu 50/50 e85 och bensin för att få den att sluta sota så mycket, sen har jag höjt varvstoppen till 7000.
Kommer att åka till Kemora nästa vecka och sladda lite
här är en film från förra säsongen
http://www.youtube.com/watch?v=6uP-N3U5djA

svetsat klart buren dock fattas det ännu en sidosträva på höger sida.
motorn har gått riktigt fett på låglast och svartryckit som en diesel innan man fått laddtryck, det går inte att ställa ner bränslet mer så tror jag har för stora spridare.
men den har gått bra när man kör på bana så den får bli riktigt varm.
Kommer inte bygga om motorn före jag har fått ett ras har jag sagt men den vägrar ge sig och bara går och går

Kör nu 50/50 e85 och bensin för att få den att sluta sota så mycket, sen har jag höjt varvstoppen till 7000.
Kommer att åka till Kemora nästa vecka och sladda lite

här är en film från förra säsongen
http://www.youtube.com/watch?v=6uP-N3U5djA
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Kul när grejerna lirar bra:)
Gillar din egna lösning på wisefab kitt, tror jag måste göra något liknande själv.. Mina omsvetsad spindlar styper nu även i länkarmarna med 30mm förlängda original armar. Använder du original spinddelleder ute vid hjulen?
Gillar din egna lösning på wisefab kitt, tror jag måste göra något liknande själv.. Mina omsvetsad spindlar styper nu även i länkarmarna med 30mm förlängda original armar. Använder du original spinddelleder ute vid hjulen?
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Jo! Jag använder omsvetsade orginal spindlar, är sjukt nöjd med kittet går att ligga riktigt brett
fägarna tog i styrstagen när man svängde fullt så var tvungen att svetsa dit styrstoppare. om jag skulle lägga spacers skulle jag kunna svänga ännu mer, kör bara med 5mm spacer nu.

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 144
- Blev medlem: lör nov 11, 2006 3:29 pm
- Ort: Pajala
Re: Nissan 200sx V8 Drift
Åkte till Finland och körde lite när Pede mk anordnade en bandag, var riktigt skoj och bilen funkade fint.
Fungerade riktigt bra med 50% e85, motorn kändes mycket starkare än förut.
Funderar om jag ska köra när nästa sm drifting är i Sundsvall, dock har jag varken licens, fia godkända stolar eller overall:) får se kanske det löser sig.
https://www.youtube.com/watch?v=hXPi2z4 ... e=youtu.be
tack! Jonnie Samanen, som tagit bilderna.





Fungerade riktigt bra med 50% e85, motorn kändes mycket starkare än förut.
Funderar om jag ska köra när nästa sm drifting är i Sundsvall, dock har jag varken licens, fia godkända stolar eller overall:) får se kanske det löser sig.
https://www.youtube.com/watch?v=hXPi2z4 ... e=youtu.be
tack! Jonnie Samanen, som tagit bilderna.




