Sida 2 av 2

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: sön jan 27, 2013 9:44 pm
av b20_turbopower
jaha, menar du att man ska sätta ngt slagsrör precis efter turbon i tryckröret eller menar du självaste turbons chassi? mvh

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: sön jan 27, 2013 10:10 pm
av fredde_vit_pv
ska o ska! :) i turbon är det mycket höga hastigheter så det kan lätt bli för mycket av det goda misstänker jag!?
jag har kört utan insticksrör strax efter turbon och det gav ca 0.1-0.15 bar extra ökning vid full effekt med dom grejer jag hade!

/F

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: mån jan 28, 2013 5:02 pm
av b20_turbopower
jaha så om ja har förstått dig rätt så sätter man den efter turbon ,men va för anslutningar skall en ha,ja vet ju nu hur man installerart men lite utav va du tkr är bra anslutningar?

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: mån jan 28, 2013 7:39 pm
av fredde_vit_pv
90 grader från flödesriktingen i en yttersväng verkar vara rätt säkert!
problemet som kan uppstå om man ansluter på nåt känsligt ställe (typ innersväng och lite pekande i flödesriktningen)
är att det kan börja suga i stället och man får en trycksänkning vid höga flöden :? .
men det är ju lätt att kolla när man provkör!

/F

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: mån jan 28, 2013 11:27 pm
av b20_turbopower
aha okejj låter faktist som pusselbitarna faller på sin plats nu,medans vi ändå är inne här och kikar tänkte ja höra om en setup, en b20 i grunden med orginalborr

nersvarvade kolvar (2,5 mm eller 3 mm)
urgröpt topp för kompens skull
portad topp,
portat grenrör,
dubbla su gasare(ändrat mig ifrån enkel till dubbla)
btr för dubbla gasare
elektrnisk bosh pump
K-kam
Garett TB0356 turbo,tänkte lägga mig runt 1 bar i ladd som max så får vell se hur länge den turbon vill vara med hehe,
Intercooler,
2.5 tums avgas med en simons dämp på
har även lite extra kylning såsom oljekylare 25 raders och en elfläkt sittandes framför vanliga kylarn
Det var nog allt i stora kast en grundlig renorvering kommer ju också vara aktuellt men va tror ni, vorre kul att åtminstonde slå 150 hk gränsen men får vell se hur det blir ,fort skare gå iaf mvh

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: tis jan 29, 2013 12:05 am
av dsimila
Om det är en vanlig oplanad B20 förgasartopp hade nog jag skippat kompsänkningen helt. B20a motorn har ganska låg komp från början.
Lär dig justera in motorn med en förgasare först är ett annat tips.

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: tis jan 29, 2013 11:12 pm
av b20_turbopower
jaha okejj tänkte främst på att ett bar kommer panga rätt bra men då kör ja av 3mm utav kolvarna kanske? ,jaha jo det förstår ja men annars i övrigt? verkar det gå me alla dem planerna,kan ju tilläga för er alla att alllt detta kommer att sättas i en A -traktor HAHA ,eh så jävla trött att få pisk utav alla f maskiner det kryllar av

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: tis jan 29, 2013 11:22 pm
av vebotrimmarn
A - traktor? no shit...de menar du inte?

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: ons jan 30, 2013 5:02 pm
av b20_turbopower
jo du hörde mig rätt,en volvo duett ifrån 67, totalrenorverad ,nylackad i mörkgrön metalic ,18 255 fondmetal fälgar me kolsvarta rutor runt om ,om intresset är stort så kanske en liten byggtråd startas

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: ons jan 30, 2013 5:44 pm
av JohanAllden
Släng upp en bild i denna tråd så får vi se hur den ser ut?

Re: btr, dubbla utgångar eller enkel utgång

Postat: ons jan 30, 2013 6:05 pm
av b20_turbopower
Önskar att ja kunde,nämligen så att lille dutten har inte kommit hem än efter lack men ja lägger upp en bild så fort ja kan