Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

Pratade med Jan på http://www.spinkenmotors.se/ idag och större ventiler skall beställas ifrån Usa.
Gsx-r / Bandit motorerna svara bra på portning och större ventiler. På de bänkpapper jag har sett så brukar ökningen ligga på ca 40-45 hästar på en turbomotor med 30/26.5 ventiler. Jag hade tänkt mig 31,5/27 ventiler vilket är max innan man måste sprida styrningarna.

Har plockat ner oljetråget för att kunna göra rent oljesilen. Passar även på att göra tråget rent och snyggt. Provade och våtslipa på ett ställe
Bild

Våtslipade även bort allt packningsklister, och sedan ner i ett diesel bad
Bild
Xyron
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: tor maj 08, 2008 4:30 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Xyron »

Välkommen hit Mr.Steen, har följt dina byggen på sporthoj och denna tråden ska jag definitivt följa!

:thumbright:
Suzuki Gsxr 1000 Turbo -03
2011 290hk
2012 318hk
-------------------
Kemora: 1.10.8
Mittsverige: 57.4
Gotland ring: 1.33.7
Gelleråsen 1.07.9

Dragracing 1/4 mile 9,90 (med standard sving)
Dragracing 1/4 mile 8,82 (förlängd sving)

En snutt med mig och turbon
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM" onclick="window.open(this.href);return false;
subw000fer
Forumsberoende
Inlägg: 1304
Blev medlem: sön mar 29, 2009 8:26 pm
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av subw000fer »

Häftiga byggen! Jag är säker på att det nya inte kommer bli illa heller, snyggt jobbat!
Robin A
The 242 is no more..
Banbil: Audi A8 Turbo Quattro
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

Härligt Xyron, brukar allt titta in i din tråd med :thumbright:

Efter badet blev det mer våtslip sedan en snabb polering. Sedan ett nytt bad för att bli av med slipresterna
Bild
Bild
jonas landin
Forumsberoende
Inlägg: 2576
Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
Ort: Bollebygd

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av jonas landin »

Trevliga byggen, är ingen hojmänniska, men såna här byggen är skoj att se!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av E34 RRT »

detta var ju en intressant tråd! du har inte en filmsnutt!
Niklas.E
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

jonas landin skrev:Trevliga byggen, är ingen hojmänniska, men såna här byggen är skoj att se!
Alla kan inte tycka om hojar, jag själv gillar bilar och hojar. Att jag bygger hojar beror mycket på att man inte behöver ha ett stort garage. Att få tag i ett garage i centrala Göteborg kostar en halv förmögenhet :doh:
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

E34 RRT skrev:detta var ju en intressant tråd! du har inte en filmsnutt!
Dåligt med filmer tyvärr, har en film ifrån första starten av den tredje (?) motorn
http://www.youtube.com/watch?v=E81or3gBSHk
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

Andningshjälpen kommer bestå av 2st TD04HL-15T. Enligt källa har man haft bänkrekordet hos McXpress (465hp) med en konfiguration med 2st 15t på en Suzuki gs. Tror detta var på 90 talet

Bild
AntonD
För mycket laddtryck
Inlägg: 487
Blev medlem: lör nov 08, 2008 1:39 pm

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av AntonD »

varför föll valet på 2snurror istället för en? kul tråd att följa! turbohoj tycker ja är riktigt ballt
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

Valet av bi turbo beror på att jag redan har 2 hojar i garaget med singel snurra. Så det vore roligt med något nytt.

Sedan har jag aldrig sett någon som har byggt med bi turbo på en motorcykel i Sverige. Inte på en vanlig gathoj iaf...

Det kostar mer, och väger mer. Men det skall bli roligt att få bromsa maskinen sen!
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2436
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Riktigt fina hojar :thumbright: Kommer bli grymt fränt bygge! En ram helt i min smak och dessutom skönt med annat än V2 motor i en sån ram :thumbright: Många bilder önskas!
Fredrik_Steen skrev:bänkrekordet hos McXpress (465hp) med en konfiguration med 2st 15t på en Suzuki gs.
Klart det är en GS som har rekord :hihi:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Xyron
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: tor maj 08, 2008 4:30 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Xyron »

Fast jag tror rekordet med dubbelturbo på en hayabusa hos mcx ligger på 640hk ;)
Suzuki Gsxr 1000 Turbo -03
2011 290hk
2012 318hk
-------------------
Kemora: 1.10.8
Mittsverige: 57.4
Gotland ring: 1.33.7
Gelleråsen 1.07.9

Dragracing 1/4 mile 9,90 (med standard sving)
Dragracing 1/4 mile 8,82 (förlängd sving)

En snutt med mig och turbon
http://www.youtube.com/watch?v=2Ege--7cVhM" onclick="window.open(this.href);return false;
Fredrik_Steen
För mycket laddtryck
Inlägg: 227
Blev medlem: sön feb 10, 2013 7:46 am

Re: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av Fredrik_Steen »

Medans jag väntar på att cylinderraden och toppen skall bli klara, så har jag börjat och förberett lack av motorblock och lite små detaljer
Eftersom jag ogillar blästersand i motorn, så köpte jag färgbortagnings medel som penslas på.
Lät det verka i 1 dygn, gick sedan på med roterande stålborste. Och en liten dremel med stålborste där det är trångt att komma åt
Bild

Sedan blev det problem lösning, svårt att få bort drevet. När det bara snurrar runt runt utan motstånd
Men jag hittade en bit kedja, och det funkade :thumbright:
Bild

Skall åka och köpa plast imorgon och göra en lackbox
Bild
riseabove
Lite mer laddtryck
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 20, 2011 8:30 am

Sv: Custom ram med Gsf bandit motor,med två respiratorer

Inlägg av riseabove »

Centralt belägen lokal där el och värme och dusch o toalett finns och ingår i den mycket rimliga summan av. Cirka 1000 kronor i månaden finns i Göteborg.

Söker seriös hyresgäst då en av dem som hyr valt att flytta ut och lagt ner hobbyn.

1 hojbyggare, ett rallybils bygge och en helrenovering av japansk turbo bil finnes idag i lokalen. C:a 10min från centralen med cykel...

Pm:a om det kan vara intressant

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Skriv svar