Glödande grenrör & blödder

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
mrjaybeeze
För mycket laddtryck
Inlägg: 144
Blev medlem: fre nov 04, 2011 10:57 pm
Ort: Bergen Norge

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av mrjaybeeze »

T Landholm skrev:Ngk br6hs skall det väl ändå inte sitta i B230:i...? :roll:

+1

Hvis du kjører HS plugger så tror jeg fort den kan gå " lite ruskigt" :hihi:

Mvh
Jens B
http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Jens B
mrjaybeeze at hotmail com
RichardSvärd
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: mån dec 13, 2010 10:23 pm

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av RichardSvärd »

Skoja bara BPR7ES har jag
Användarvisningsbild
Roslund
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: fre nov 16, 2007 3:06 pm
Ort: Mariestad

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av Roslund »

Nollar man motorn och sen lyfter fördelarlocket så finns en nollmärkning på fördelaren som ska linjera med rotorn
Kan ju va någon trassel med tändningschippet? Du har inget orginalchip att prova med?
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi


TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy

Mindre fräsjobb utföres

Henrik Roslund
Enåsa Uggletorp 2 Mariestad
RichardSvärd
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: mån dec 13, 2010 10:23 pm

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av RichardSvärd »

Jo precis men jag har kollat flertalet gånger och allt är nollat
Har en original turbotändbox som jag testat med och problemet kvarstår

/Richard
Användarvisningsbild
Henrik Braun
Forumsberoende
Inlägg: 663
Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
Ort: Karlshamn

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av Henrik Braun »

Borra ett hål i fördelarlocket så du kan strobba rotorn och se så den ör i nätheten av polen i locket när du har motorn igång.
1018hp 1215nm S38 i E28

0708438759
RichardSvärd
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34
Blev medlem: mån dec 13, 2010 10:23 pm

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av RichardSvärd »

Nu har jag kollat kil både på kam och vev och båda är hela, har även kollat fördelarn och justerat lite utan resultat.
Dessutom sprang oljereturen läck på kuppen.

Well well ska göra ett sista försök idag att byta fördelare, stroppa igen sen river jag nog ur motorn och väntar på ms

/Richard
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Glödande grenrör & blödder

Inlägg av Johan Lindberg »

å vad för grader får du fram när du strobbar? å vad skall den ge på tomgång
Skriv svar