Hmm.Så var iaf en bakaxel införskaffad.
Har inte kunnat identifiera den ännu.
Men den ser ut som den 1031 jag sökte.
Kommer från en 245 -90:a.
så....
*Adapterplatta för motor/låda. Fixat
*Svänghjul med rätt spacer. Fixat
*Startmotor för rätt placering. Fixat
*Bakaxel finns åxå. Fixat
Sedan kommer en koppling och tryckplatta till detta. Bäre ogjort men finns
Efter det är det till att handla iaf en donatorbil. Bäre ogjort de med , finns
Donatorbil nr.2 OM ekonomin finns. Planerat
Det där höll ju länge

så....
*Motor står i garaget! Fixat
*Adapterplatta för motor/låda VR5. Fixat
*Startmotor för rätt placering. Fixat
*Tryckplatta för VR5. Fixat
*Svänghjul VR5. Fixat
*Bakaxel finns åxå. Fixat EDIT: Ändrat och ska säljas!!!
*Svänghjul med rätt spacer bakom. EDIT: Ändrat , blir annat svänghjul.
Efter det är det till att handla iaf en donatorbil. Bäre ogjort de med , finns
Har hittat donatorbil med alla delar , så behöver sälja av lite annat.
Bakaxeln är nu till salu.
En Volvo bakaxel 1031.
Eftersom jag bytte lite inriktning så blev det annan växellåda.
Då kommer axeln snurra baklänges om jag inte vänder den upp å ner.
Så då blir det lite fel , samt att det underlättar för mig att besikta genom SFRO med annan bakaxel.
Så nästa steg blir att hitta ett objekt att ta delar ur.
Det är klart att alla har olika åsikter och så även denna gång.
Men nu har jag valt och då är det bara att köra på.
Blir pga motorvalet en Audi/VW-drivlina rakt igenom.
OK de kan vara tungt , gå sönder och vara dyrt osv osv.
Men det är ju alla olika drivlinor , även en BMW-låda kan rasa.
Jag siktar ju inte på nån monstereffektstrippenbil.
Den ska fungera och gå bra är målet.
Så i och med motor , följde ju adaptern och nu blir det växellåda.
Har bara att ta in bilen i garaget och mäta lite på den.