Tack för erbjudandet, men då är det en r25?
Ska helst ha tag i r28.
Mvh//Andreas
Saab kortmotor b204 vs b234?
Re: Saab kortmotor b204 vs b234?
Garage och renovering färdigt år 2...
-
- Forumsberoende
Antar det, vet du hur man ser skillnaden så kan jag kolla? 

Tommy Landholm
Ska stå på lådan. Tex. r25-28 eller r28.
Tjena tjena!!! En 740 med Saab motor är ganska fränt! Bara för sakens skull liksom för annars blir det lite too mainstream=)
Men!
Jag har precis byggt en bil med rakställd Saab motor med Opel låda och det funkar=)
Fast det är en Toyota. Kolla min tråd här:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91720
Hoppas att det hjälper dig på nåt vis fast det är inte så mycket info i tråden men nånting finns iaf! Tar du en 900 motor med härvan så blir det ganska exakt samma sak att bygga och det är absolut genomförbart.Samma sak med 9000 motor fast det finns lite skillnad främst med härvan,vattenpump,insug.
Fråga gärna om du undrar nånting.Är inte så värst ofta här på savarturbo.se men ganska ofta på rejsa.nu.
vadim.bakin@yahoo.com annars.
Lycka till med bygget=)))))
MVH//Vadim
Men!
Jag har precis byggt en bil med rakställd Saab motor med Opel låda och det funkar=)
Fast det är en Toyota. Kolla min tråd här:
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=91720
Hoppas att det hjälper dig på nåt vis fast det är inte så mycket info i tråden men nånting finns iaf! Tar du en 900 motor med härvan så blir det ganska exakt samma sak att bygga och det är absolut genomförbart.Samma sak med 9000 motor fast det finns lite skillnad främst med härvan,vattenpump,insug.
Fråga gärna om du undrar nånting.Är inte så värst ofta här på savarturbo.se men ganska ofta på rejsa.nu.
vadim.bakin@yahoo.com annars.
Lycka till med bygget=)))))
MVH//Vadim
Tack för infon!
Är oxå på rejsa o kollar, bra sida med duktigt folk
Mvh Andreas
Är oxå på rejsa o kollar, bra sida med duktigt folk

Mvh Andreas