Sida 2 av 3
Postat: fre apr 21, 2006 4:04 pm
av peppe
Tycker att ni borde göra den någon styggare färg.
Kika i min projekt tråd förstår du varför wg utloppet och orange hör ihop
Helt klart en "kul" lösning, om man gillar att det väser

Postat: fre apr 21, 2006 5:31 pm
av j björk
Jag körde med sådan varvräknare förut, fungerade väl förrutom att den visade en 20% för lite så där..
Postat: fre apr 21, 2006 7:13 pm
av Mikael S
toxic ant skrev:Jag körde med sådan varvräknare förut, fungerade väl förrutom att den visade en 20% för lite så där..
Hehe du ser väl vad det står på den

Postat: fre apr 21, 2006 7:48 pm
av Mikael S
Sådärja, nu kommer bilderna på när hela köret är ihopskruvat, uppstartad är den också. Laddtrycket ligger på 0.4 just nu och det är lite annorlunda register mot förut. Laddtrycket infinner sig inte lika tidigt nu
Börjar med bilderna
Intercoolern
Liten closeup
Här har vi hela härligheten, blev fullpackat med grejor
Ful som stryk men inte så rostig som man kan tro
Har även en mycket kort sekvens på hur den låter, större film på det kommer senare så håll ut
högerklicka och spara som
http://skogenracing.myftp.org/film/film ... a_fas3.wmv
Postat: sön apr 23, 2006 9:56 pm
av Micke!
Coolt projekt

Vill vill se en lång film när ni tuktar denna maskin

Postat: tis apr 25, 2006 8:21 am
av Mikael S
Postat: tis apr 25, 2006 8:22 am
av Mikael S
Postat: tis apr 25, 2006 9:15 am
av peppe
Jag tycker det blev snyggt med spoilern, nu ska det bara på en lack sedan är det ju bara att gasa.
Postat: sön maj 28, 2006 8:29 pm
av Zorak
Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk..
Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning..

Hvad har det ca kostet dig at lave?
Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?
Men ellers sej bil..
Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Postat: sön maj 28, 2006 8:45 pm
av Mikael S
Zorak skrev:Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk..
Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning..

Hvad har det ca kostet dig at lave?
Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?
Men ellers sej bil..
Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Ca 10000kr med bil och allt.
Om jag gissat rätt så är det varvstoppet du hör. Ska försöka höja det.
Postat: mån maj 29, 2006 3:16 pm
av TurboToffi
Har du haft nåt problem med att det suger ut ulja till kompressorsidan när du har luftmängdmätaren på sugsidan... Har själv haft problem med det och undrar om det bara är fel på mitt turbo...

Postat: mån maj 29, 2006 7:43 pm
av Mikael S
TurboToffi skrev:Har du haft nåt problem med att det suger ut ulja till kompressorsidan när du har luftmängdmätaren på sugsidan... Har själv haft problem med det och undrar om det bara är fel på mitt turbo...

Nä har inte haft problem med. Det kan inte bli nått problem heller såvida inte klaffen fastnar i stängt läge
Postat: tis maj 30, 2006 3:55 pm
av Zorak
Mikael Skogsberg skrev:Zorak skrev:Håber at du kan forstå mig selvom jeg skriver på dansk..
Kan virkelig godt lide din Sierra og rimelig sej ombygning..

Hvad har det ca kostet dig at lave?
Og hvordan kan det være at den hakker lidt i det i slutningen af gearene?
Men ellers sej bil..
Hilsen
Jesper Andersen - DK..
Ca 10000kr med bil och allt.
Om jag gissat rätt så är det varvstoppet du hör. Ska försöka höja det.
OK, det er godt nok billigt lavet, men ser også ud som om at i kan nogen tricks..
Hvad er planen for bilen så videre frem? Det er vel lige meget med designet på den bare den er er hurtig?
Ser frem til at se hvad der sker med bilen som det næste..
Hilsen
Jesper Andersen
Postat: ons maj 31, 2006 8:15 am
av MB
Kul bil, ser bra ut det där å du verkar ha fått bra snurr på´n.
Postat: lör jun 24, 2006 10:07 pm
av Mikael S
Tja vi åkte ju på ett skönt ras för ett tag sen
Så här ledsen blev lilla kolven
Men inte mycket att deppa över så bara att köra igång och sätta ihop en ny snurra
Tyvär så strulade det med våran fina topp vi hade gjort iordning, en lagerhållare var spräck så vi fick ta toppen jag gjort iordning från caprin, men då gick det inte med trimkammen, geometrin blev helt fel. Vi ska åtgärda detta senare under sommaren men just nu får det bli orginalkam
Men nu är nya motor snart ihopsatt
Nytt grenrör fick vi göra till nya turbon också
Rotomaster T04b, turbon som jag hade i Caprin förra året
Blått och fint
Turbon monterad
Downpipe fixad
Räknar med uppstart när som helst nu