Sida 2 av 7
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 12:38 am
av MotorKnyttet
Tror jag har kvar mitt gamla porsche 928 bränslehuvud, som jag klabbade med till min Ford Capri turbo i mitten av 80-talet.
Borde räcka till, även fast vi snart är 14 år in på 2000.talet.
Mvh// Tobbe P
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 12:47 am
av loop
Är ganska säker på att BDA Escorter körde Lucas eller Kugelfisher. Jag kollar om jag hittar nåt turbohuvud, men jag har för mig att SAAB är bättre än Volvo. Jag har även nåt från Golf GTI som ska vara ganska bra. Hur är dom som sitter på Audi med femmor?
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 9:10 am
av Performance_seeker
Erland Cox skrev:Dataespruten är för Pokemon barnen och inget för riktiga hårdingar!
K-jet är kung!
Erland
Hahaha... det finns bakåtsträvare och motvalskärringar i alla läger...

Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 4:47 pm
av p.hedman
Det stämmer säkert med att ford anv lukas eller kugelfisher men dom va mekaniska..
/ Peter
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 5:54 pm
av Erland Cox
Allt var bättre förr, jag var t.e.x. mycket snyggare.
Erland
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 7:34 pm
av Kadett4wd
men troligtsvis inte bättre,, man blir bättre med åldern

Re: Hillborn fuel injection system
Postat: mån dec 09, 2013 8:14 pm
av p.hedman
Jag vet inte vilka som kommer i håg men slutet på -70 talet och en liten bit in på -80 talet så åkte en bekant till mig (Sune Enblom heter han) med en Toppolino med en kompressor matad B20 och Hilborn insprutning och gick då på höga 10:or

.
Snacka om brutalt..
/ Peter
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 12:18 am
av Erland Cox
Det låter fräckt, borde kunna hitta den i nån gammal tidning.
Du har inga bilder?
Vet du var den blev av?
Erland
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 12:23 am
av boster
p.hedman skrev:Jag vet inte vilka som kommer i håg men slutet på -70 talet och en liten bit in på -80 talet så åkte en bekant till mig (Sune Enblom heter han) med en Toppolino med en kompressor matad B20 och Hilborn insprutning och gick då på höga 10:or

.
Snacka om brutalt..
/ Peter
tror jag kommer ihåg den den om det var den som var med i bilsport och gick på metanol och dom skojade om att den var bensin snål dom hade en flaska bensin att starta den med .
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 12:55 pm
av p.hedman
Jag ska prata med sune om han har några gamla bilder på toppolinon.
Han har kvar bilen i dag men han håller på att renovera den i gammalt gasser stuk och med en hemi i stället.
Kompressorn sålde han 3 eller 4 71 va det.
jag åter kommer ang bilder .
/ Peter
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 2:20 pm
av Jens Gustavsson
största problemet med sånna här grov huggna sprut är ju att få lamda kurvan någorlunda rätt.
därför de alltid kör metanol skulle jag tro? det bränslet är inte lika lamda känsligt.
P. hedman har du loggat lamdan i bilen på en repa eller i dynon?
mvh jens
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 5:51 pm
av Erland Cox
Lambda, inte lamda. Allt var bättre förr, då lärde man sig att stava i skolan.
Åtminstone här nere.
Erland
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 6:13 pm
av J.Lundin
På den tiden det begav sig innan lambdans intrång så lärde man sig att läsa av stiften, det är väl få idag som klarar av med någon större precision...

Jag är faktiskt frågande till hur en del ställer in dessa elektroniska sprut. Jag blir personligen beklämd då jag går runt i depåer och ser sk. racebilar som det svart ryker om, vart tog alla otrevliga nitrösa avgaser vägen, en kvittens på att bitarna var riktigt inställda. Är det så illa att racekattarna tar hand om dessa, för i så fall har man ju tappat en dimension i själva depå tävlandet....

Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 6:31 pm
av Kadett4wd
Är det inte lite lågt att klaga på stavfel?
Synnerhet då man förstod vad han menade fastän han stavade fel.
Re: Hillborn fuel injection system
Postat: tis dec 10, 2013 7:55 pm
av p.hedman
Hej jag börjar alltid med att köra en repa och kolla stiften sedan använder jag lambda mätaren för att hålla koll.
Vet ej om jag törs säga att jag endast test kört bilen 1 gång på Classic Car Week annars så har all tuning skett på bana.
Lambda mätaren har hjälpt till men jag tittar alltid på stiften spikningar mm magert/fett osv.
/ Peter