som jag skrev, äldre 102motorn är stabilare.
den är en stridvagnsmotor jämfört med de nyare, 104 motorn i trådägarens fall.
Jag har juh M113 motorn nu(5.4l V8) och de brukar kolvarna gå sönder på ganska straxt över 600hk bara.
Men jag tänker som dig, vatusan ska det inte hålla för?
Va gör jänkarna för fel?
600hk i min är som typ 220hk i en 2liters maskin.
Antagligen är det som de skriver, kolvarna är ganska 'mjuka' och ger upp snabbt.
Teorier kring ras och nytt motorbygge
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Teorier kring ras och nytt motorbygge
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Teorier kring ras och nytt motorbygge
Det skulle vara intressant att veta om dom andra kolvarna är spruckna.
Eller om det bara är problem i en cylle.
Eller om det bara är problem i en cylle.
Peter Olson
Re: Teorier kring ras och nytt motorbygge
En kompis körde sådana maskiner tidigare.
3, 2 och 3, 6L vill jag minnas.
Han körde väl ca ett bar, och ca 600 hk.
Jag tror de höll ca en sesång Drifting, men vad jag vet var det stakarna som gick rakt av.
Dock har jag inte analyserat grejerna själv, mest bara sett hålen i blocket.
Någon gång var han på ppf och bromsade, så det bör väl inte vara för illa?
3, 2 och 3, 6L vill jag minnas.
Han körde väl ca ett bar, och ca 600 hk.
Jag tror de höll ca en sesång Drifting, men vad jag vet var det stakarna som gick rakt av.
Dock har jag inte analyserat grejerna själv, mest bara sett hålen i blocket.
Någon gång var han på ppf och bromsade, så det bör väl inte vara för illa?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836