spårfräs för betong ?
Re: spårfräs för betong ?
De vi använder är dubbel klinga på / lite sned ställda så vi skär ett V men inte med så skarp vinkel Hmm kanske det är en vinkel på ca 2-4 mm / 10 mm djup Blir mer som ett U bildligt talat... hoppas du förstår vad jag menar. Sedan sätter vi bara en bred och flat konad mejsel på Hiltin Den mejslen kör vi ner i ett av spåren som sedan knäcker bort mellan biten Brukar bli riktigt bra. Vissa maskiner kör 2 parallella spår och det funkar oxå bara att Hiltin får arbeta mer då
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
Sent from my GT-P5210 using Tapatalk
lite ot men vi hyrde en betonghåltagare å skulle ha 62mm hålsåg ,men vi skulle borra typ 150 hål så vi köpte en ny borr å de är väll ca 10mm coromant när den e ny den räckte till ca 130 hål sen va den slut. tror vi fick den av hilti för runt 3000kr. hadde blivit dyrt å hyra håltagaren oxo. vi hyrde då till dom sista hålen vi hadde kvar. dom har bra betalt för sin coromant. sen allafall på en cramo där vi brukar hyra är grejerna helt slut när man hyr dom så dom vill verkligen hyra ut tills de bara är stålet kvar, flera ggr har man fåt åka tillbaka å be om en annan skiva för den e sopslut.
tel 0707149931
Fräs har du ju fått tag på hörde jag igår, för det levde om som fan i vårat garage en stund där
... men teoretiskt med golvärme där uppe borde aerotemprarna nere i vårat stora och skoterkillarnas lilla garage gå att shunta ner en aning.

Daniel Stenberg, Kalix.... 0738444292
jo de blev lite impuls så jag åkte förbi och hyrde mig en fräs och en enorm damsugare för att se om de skulle ge nånting och den slipade på ganska bra
ställde ner den ganska hårt så de skulle gå lite fortare och de gick faktiskt hyfsat
under 4 pelaren var golvbrunnet värst då de var högsta punkten i garaget så de har jag slipat ner ca 13 mm så nu rinner vattnet dit de ska
slipade även ner en svacka under 2 pelaren då de är tänkt att stoppa in ett avlopp där och de blev nog 20 mm som mest jag tog ner där
nu rinner vattnet ner i den svackan bakifrån och från sidorna men ska jag ha de riktigt bra framifrån så måste jag gjuta upp ca 10 mm då de är gjort fall för avloppet där som är 2 meter framför den bilplatsen så jag kommer få slipa ihjäl mig om de ska blir rätt fall där
jag kan tänka mig att de levde om lite
har fått tag i en takfläkt att montera men den ligger än på förvaring i hyllan så får väl se om den monteras här framöver så man får lite mer cirkulation på luften så torkar de nog upp fortare om man spiller nått på golvet
Med vänlig hälsning
ställde ner den ganska hårt så de skulle gå lite fortare och de gick faktiskt hyfsat
under 4 pelaren var golvbrunnet värst då de var högsta punkten i garaget så de har jag slipat ner ca 13 mm så nu rinner vattnet dit de ska
slipade även ner en svacka under 2 pelaren då de är tänkt att stoppa in ett avlopp där och de blev nog 20 mm som mest jag tog ner där
nu rinner vattnet ner i den svackan bakifrån och från sidorna men ska jag ha de riktigt bra framifrån så måste jag gjuta upp ca 10 mm då de är gjort fall för avloppet där som är 2 meter framför den bilplatsen så jag kommer få slipa ihjäl mig om de ska blir rätt fall där
jag kan tänka mig att de levde om lite

har fått tag i en takfläkt att montera men den ligger än på förvaring i hyllan så får väl se om den monteras här framöver så man får lite mer cirkulation på luften så torkar de nog upp fortare om man spiller nått på golvet
Med vänlig hälsning
Måste det vara vattenburen golvvärme? el-golvvärme bygger ju ingenting om du ändå ska spackla golvet...
- 1991 Audi S2 -
- Henrik Braun
- Forumsberoende
Det finns rejäla maskiner på typ cramo som du sågar perfekta spår för golvvärmeslang med. Går som en dans! Vattenkyld klinga. Stort as som du kör som en gräsklippare.
1018hp 1215nm S38 i E28
0708438759
0708438759
El-golvvärme kommer inte att ha samma verknings grad på den garage ytan björn har, och sen är den inte alls lika kostnads effektiv.rstking skrev:Måste det vara vattenburen golvvärme? el-golvvärme bygger ju ingenting om du ändå ska spackla golvet...
Daniel Stenberg, Kalix.... 0738444292
De är ju nå liknande en sån spår kap jag har sökt men inte funnit ännu tyvärr :/ bara dom små jäklarna som är som en cirkelsåg på hjul med dubbelskivor som sågar torrt å dammar nå sinnessjukt :/
Tråkigt dyrt de var å hyra betongslipen , hade förbrukat 8 av 14 mm på varje segment så 5 papp utan kvitto gick de på då segmenten kostar 1200 kr st
Hade ju varit fan så mycke billigare å gjuta upp från första början i stället men nu är de ju gjort så de är bara gilla läget
Tråkigt dyrt de var å hyra betongslipen , hade förbrukat 8 av 14 mm på varje segment så 5 papp utan kvitto gick de på då segmenten kostar 1200 kr st
Hade ju varit fan så mycke billigare å gjuta upp från första början i stället men nu är de ju gjort så de är bara gilla läget
angående elektrisk golvvärme så har jag redan kopplat in fjärrvärme samt byggt ytteligare ett kompleterande värmesystem i fastigheten då fjärrvärme kostade skjortan så jag tror inte el är något altienativ då när vi pratar 410 kvadrat i 2 plan
vill bara ha vattenburet golvvärme så de ska torka upp lite fortare på golvet annars fungerar värmen som den ska
kanske inte så stor grej igentligen men går saker förbättra så vill jag gärna göra de
Med vänlig hälsning
vill bara ha vattenburet golvvärme så de ska torka upp lite fortare på golvet annars fungerar värmen som den ska
kanske inte så stor grej igentligen men går saker förbättra så vill jag gärna göra de
Med vänlig hälsning