jag håller med helt,patrick. men det du säger: "Motorn har dålig respons men går som fan efter ett tag då laddet varit på 2bar en kort stund(så motorn fått blåsa ren cylindrarna)
Handlar om tiondelssekunder, ibland värre"
kan inte det vara relaterat till turbons varvtal/verkningsgrad trots uppnått ladd?!
"båsa rent cylindrarna" sker ju då kanske 20-60ggr på en sekund
philleee skrev:Känns inte värt att lägga så mycket pengar som det kostar med deras kina agg när man får fina begagnade eller rent av nya lastbilsagg, som fungerar bättre och håller längre för samma eller lägre pris.
Dessutom finns det både gamla skrotagg och mycket nyare versioner som ex super hx, samt nya bw agg. Man får ju välja innan man bara köper första bästa.
Bara för att det fungerar och får upp ladd betyder det inte att det är bra.
Ja för beggade lastbils agg är ju så bra såg det på polarns 740 2 aggregat trvär dog på en sommar å nej fanns inget fel med varken slangar eller oljetillförsel eller retur å menar ett begagnat lastbilsagregat kostar runt 4000 om det är fint skick å en kina turbo 5000/6000
fredde_vit_pv skrev:jag håller med helt,patrick. men det du säger: "Motorn har dålig respons men går som fan efter ett tag då laddet varit på 2bar en kort stund(så motorn fått blåsa ren cylindrarna)
Handlar om tiondelssekunder, ibland värre"
kan inte det vara relaterat till turbons varvtal/verkningsgrad trots uppnått ladd?!
"båsa rent cylindrarna" sker ju då kanske 20-60ggr på en sekund
/F
ja det går fort,, men jag visste inte hur jag skulle beskriva på annat vis än skriva blås rent.
det är flera faktorer som spelar in,, värme ska stabilisera sig etc etc etc.
Om ni promt vill köra med kinagg, varför inte köpa direkt från kina? Givetvis ska man stödja de inhemska företagen, men ibland får man tänka med plånboken.
Jag skulle väldigt gärna se mottrycksmätning på turbobanditens aggregat. Kan tänka mig att tb60 skulle klara sig skapligt men tb70 med 10mm större kompressor på samma turbin, tveksamt.
Varför köpa billiga agg nu när dollarn är så pass låg? Finns bra och billiga märkes agg för ca 4-5k att köpa pga dollar kursen och nu lär dollarn bara gå ner mer.