Sida 2 av 2
Postat: lör maj 06, 2006 9:51 pm
av Fastmoving?
nalle skrev:Grymt bra svar av er alla, verkar få ett humm om prylarna nu
lmm = luftmassemätare eller luftmängdmätare?

Används nog till båda, vanligast är nog LMM= Luftmassemätare.
Melkutt skrev:visst rackans ja. b230f har ju luftmassemätare..
men dom ska också gå att bygga om, är ej säker på hur man gör men det sägs att det ska gå
Ta en titt på mitt förra inlägg.....

Postat: sön maj 07, 2006 12:17 am
av Melkutt
sorry missa det, märkte det efter jag hade lagt inlägget

Postat: sön maj 07, 2006 9:15 pm
av q7even
nalle skrev:Nu har jag fått tips om ett trevligt recept

:
531 topp
extraktor grenrör
sportsytem
sportluftfilter
V-kam
vad säger ni om detta?
Jag skulle välja VX-kammen!
Min uppskattning av effekten är ca.150hk?
Postat: tor maj 11, 2006 9:02 pm
av JE Jr
q7even skrev:nalle skrev:Nu har jag fått tips om ett trevligt recept

:
531 topp
extraktor grenrör
sportsytem
sportluftfilter
V-kam
vad säger ni om detta?
Jag skulle välja VX-kammen!
Min uppskattning av effekten är ca.150hk?
Vad grundar du det på?
Volvos trimsats till B230F bestående av 531-topp, VX (eller VX3??)-kam, och annan slutburk till avgassystemet gav 136Hk.
Jag har väldigt svårt at tro att ett e-rör skulle ge 15Hk, men iofs, 240 verkar ha väldigt restriktivt avgassystem.
Postat: tor jan 11, 2007 1:05 pm
av magnusss
jo nog får han ut 150hk med dom är grejjerna!!
