Projekt gangster

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
142 TiXeR
Forumsberoende
Inlägg: 537
Blev medlem: lör jan 24, 2004 12:12 am
Ort: Luleå
Kontakt:

Inlägg av 142 TiXeR »

dom där karrosserna e ju bara föör fina!
Farsan har en 3,0 csi -74 bmw kunde förr i tiden :wink:
Johannes Selberg
Ford F100
Användarvisningsbild
E3-Otto
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: tor jul 06, 2006 12:33 am
Ort: Jönköping

Inlägg av E3-Otto »

mattias skrev:Hej Otto! Vilken frän E3 du har :shock:
Min är inte i närheten av det skicket.. ;)

13,73/158 och 13,81/165 är respekt för sugmotorn, vad har du för effekt och vad uppskattar du vikten på bilen till?

Jag har väldigt lite tid för mina egna projekt just nu men det blir E3-mek så fort jag har semester (ett par veckor bort.. *snyft*).

Bästa bilden jag har av den:

Bild
Kul att du gillade bilen och att tiderna var OK
Effekten borde ligga mellan 260 och 270hk.
Vikten är strax under 1200kg.

Din E3:a ser ju riktigt bra ut. Fina femekrade fälgar, vad är det för modell.
Blir det turbo eller sug, vad ska du göra mer? Berätta!! :P

/Otto
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag kommer inte ihåg vad det var för fälgar, men dom är helt klart läckra. Det sitter vinterdäck på dom nu, så säsongen är fel - jag har satt på BBS-fälgar med sommargummi på:

Bild
Den är i stort behov av en tvätt.. men det blir gjort när jag fått den att rulla igen. ;)

Jag hade från början turbo-planer på en gång, men nu är det sugmotor som gäller och utvärdera det lite grann så jag vet att jag har koll på insprutningen och allt runt omkring. Det här hoppas jag ha gjort undan innan snön faller..

Om tid ges under vintern snickrar jag på en turbo-anläggning på den här maskinen och det ser jag fram mot! Jag har en 3.5 liters M30 liggandes i delar.. gjord för turbo-bruk.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
powerpak
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 75
Blev medlem: ons dec 01, 2004 3:30 pm
Ort: Karlskoga

Inlägg av powerpak »

Cool bil Mattias!

Det är 90-tals "Stilauto" fälgar som sitter på bilen,hade såna på min gamla V***0. 8)
till vintern:E30 m50@PT-SC61 PPF-rör .TIAL 38 WG
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Mattias, du må ringa mig när du vill ha hjälp. Denna gangster bil måste ut på gatorna snarast o skrämma skiten ur FOLK! :D

Vi får höras under nästa vecka, de va väl förstå då du hade tid??

MVH
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Jag tänkte inte skrämma folk med den, men det är klart att ljudlös - det är den inte. :)
Jo det är nästa vecka jag har semester, så då får man jobba på bilen 100%.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv
Inlägg: 6088
Blev medlem: ons sep 24, 2003 7:58 pm
Ort: Lykksällä

Inlägg av Steve »

http://www.blocket.se/vi/8920517.htm?ca=1_8_s

Pruta och ha billiga reservdelar ;)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Semestern blev visst förskjuten en vecka.. ;)
Men igår fick jag hjälpa av Nicke Nyman att skruva lite, vi har flyttat bromssystemet från min E28 528 över till 3.0:an och det var en perfect fit! Tur man har gamla skrotbilar som står.. :roll:

Bromssystemet är numera hydrauliskt, det drivs av styrservo-pumpen och det blir nog himla bra. Framför allt är det gott om plats vid insuget nu!
Blir lite bilder senare.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
Nicke Nyman
Forumsberoende
Inlägg: 1958
Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

mattias skrev:Semestern blev visst förskjuten en vecka.. ;)
Men igår fick jag hjälpa av Nicke Nyman att skruva lite, vi har flyttat bromssystemet från min E28 528 över till 3.0:an och det var en perfect fit! Tur man har gamla skrotbilar som står.. :roll:

Bromssystemet är numera hydrauliskt, det drivs av styrservo-pumpen och det blir nog himla bra. Framför allt är det gott om plats vid insuget nu!
Blir lite bilder senare.
Förhoppningsvis är du smart nog o fota lite idag när du blir klar med bromsarna.. ;)
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 1929
Blev medlem: mån mar 21, 2005 6:01 pm
Ort: Umeå

Inlägg av Jonas Ohlsson »

smart lösning :) hoppas bara att "bomben" funkar
är toppen på plats än??
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Det blev en massa bök med hydraulslangar och jag fick använda vissa från 3.0:an och vissa från 528:an men nu sitter det mesta där. Ska svetsa till fästen för "bomben" och oljebehållaren, börjar kanske ikväll med det men är klar imorrn. Ska byta ut en del slangar som blev för korta, som tur var blev inga av slangarna på trycksidan för korta. Ska byta gummislangarna till bromsvätskebehållaren också, dom har konstig "konsistens"..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Den fördel jag köpte genom att använda den hydrauliska bromsservon från min 528 har ersatts med jobbiga hydraulslangar som är styva, för korta eller fel vinklade för att passa bra i 3.0:an.. men det ska lösa sig.

Bild

I värsta fall ska jag låta tillverka åtminstone en ny slang, föreslår ni Specma/Näströms system eller Hydroscand kanske?



Jag tänkte använda ett 80 mm spjäll som så lämpligt är konstruerat som en "90 graders böj". Som det ser ut kan jag inte placera det mitt på plenumet till insuget, det måste hamna lite längre upp. Här har jag passat in det lite:

Bild

Det är slangarna som ska ner till styrsnäckan som ställer till det. Man ser den ena just nedanför spjällhuset, den skulle jag vilja dra bakåt istället men den duger inte till det som den är nu (för kort och vriden åt fel håll).
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
robban
Forumsberoende
Inlägg: 2160
Blev medlem: ons dec 31, 2003 10:46 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av robban »

specma - mycket bättre service, trevligare och bättre priser ... sitter aldrig fast där som på vissa andra ställen.....
  • Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
  • Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
  • Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
http://www.dynotech.se (För mer info)
ergu
Forumsberoende
Inlägg: 821
Blev medlem: mån jan 17, 2005 11:31 am
Ort: Borås

Inlägg av ergu »

herr O skrev:smart lösning :) hoppas bara att "bomben" funkar
är toppen på plats än??
vad händer när bomben är trasig??
Skriv svar