Jani nu är det längesen jag uppdaterade här.
Men sommaren tog slut i ras givetvis. Blev arbetslös i samma veva så bilen ställdes bort.
Fixade nytt jobb och planerna tog fart igen.
Kan visa lite bilder kanske ?
Rasade en diff öppen givetvis
Skaffade en ny till rätt pris.
Körde vidare ett tag, sen blev tanken att jag skulle bromsa och se hur mycket den gav i effekt. Lite mycket skruvande på motrycksstyrningen resulterade i lite haveri ( OOOPS ) Bromsningen uteblev hehe.
Blockpackningen tyckte den skulle flytta ut och andas lite friskare luft, hittade en bit vid sidan av motorn
Då föddes lite ideer om att bygga nytt givetvis m30 i fortsättningen.
Ny turbo införskaffades från andra sidan pölen hos
http://www.smedingturbo.com BorgWarner s366 blev det.
Sen sprang jag på en annons med lite grejer till rätt kurs här på forumet som jag inte kunde låta bli, annnosbilderna kommer upp har inte fotat grejerna än.
Så specen blir till nästa år.
BW s366
coopering och arp
1300cc spridare
Blocket är nyplanat, honat och linehonat för ramgång
Skrapa för vevaxeln
Uppmätta och polerade originalstakar
Notchade kolvar för att kunna köra med Kamaxeln ifrån AGAP
Nya Kamaxel från AGAP sepc enligt bild ovanför
Vevaxeln lättad 1kg,stiftat samt ballanserad med remskiva och svänghjul,Nypolerad
Lättat svänghjul (nu 7125g)
Nya Kolvringar,kedjor kamaxel & Oljepump,Släpor,vev & Ramlager,Vattenpump,Kedjesträckare kamaxeln,Packningar & Packpoxar hela motorn
Sen ska det i lite plastbussningar i bakvagnen för att få bort lite hjulstuds och en häftigare v-låda.