Men även när man inte har mappningsbart sprut, varför vill man att bränsletrycket far till höger och vänster?
Dom gånger jag har varit med och trimmat omappnimgsbara sprut så har vi kranat på tryck, bytt spridare och fifflat med lmmen tills lamdan har legat bra.
Har aldrig hittills sett nån användning för en sån btr....
Kanske är bra på förgasare om dom flödar vid gasavsläpp men där är nå annat fel endå.
Aaaa nu kom vi långt från ämnet men tycker helt klart att trådskaparen ska byta btr, i övrigt verkare som ett kolt projekt med mycket effekt/krona.
Mvh
Volvo 164 turbo
- Fredrik Y
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 376
- Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
- Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
- Kontakt:
Re: Volvo 164 turbo
Piab
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Sofa
Esp
-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
Re: Volvo 164 turbo
Det beror ju på, ibland går det inte att få en bra tomgång/mellanregister blandning utan att den går magert på högre och då kan man ju fuska med en progressiv. Men någon bra lösning är det ju inte direkt, fast det är det ju sällan när man ska "lura" standardsprut..
Men till ett mapningsbart så känns det ju helt klart som att man tillför en del problem..
Men till ett mapningsbart så känns det ju helt klart som att man tillför en del problem..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan