Volvo 164 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Fredrik Y
För mycket laddtryck
Inlägg: 376
Blev medlem: tor jul 21, 2005 2:39 pm
Ort: Flygrakan ersnäs/ Gällivare
Kontakt:

Re: Volvo 164 turbo

Inlägg av Fredrik Y »

Men även när man inte har mappningsbart sprut, varför vill man att bränsletrycket far till höger och vänster?
Dom gånger jag har varit med och trimmat omappnimgsbara sprut så har vi kranat på tryck, bytt spridare och fifflat med lmmen tills lamdan har legat bra.
Har aldrig hittills sett nån användning för en sån btr....
Kanske är bra på förgasare om dom flödar vid gasavsläpp men där är nå annat fel endå.

Aaaa nu kom vi långt från ämnet men tycker helt klart att trådskaparen ska byta btr, i övrigt verkare som ett kolt projekt med mycket effekt/krona.
Mvh
Piab
Sofa
Esp

-----
242 m104 hx55
E28 om606 dieselmeken
-----
MVH/ Fredrik Yngvesson
070-2241692 smsa om jag inte svarar så ringer jag upp när jag får tid.
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104
Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:

Re: Volvo 164 turbo

Inlägg av The »

Det beror ju på, ibland går det inte att få en bra tomgång/mellanregister blandning utan att den går magert på högre och då kan man ju fuska med en progressiv. Men någon bra lösning är det ju inte direkt, fast det är det ju sällan när man ska "lura" standardsprut..
Men till ett mapningsbart så känns det ju helt klart som att man tillför en del problem..
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar