Sida 2 av 2

Re: Volvo 164 turbo

Postat: sön aug 31, 2014 5:35 am
av Fredrik Y
Men även när man inte har mappningsbart sprut, varför vill man att bränsletrycket far till höger och vänster?
Dom gånger jag har varit med och trimmat omappnimgsbara sprut så har vi kranat på tryck, bytt spridare och fifflat med lmmen tills lamdan har legat bra.
Har aldrig hittills sett nån användning för en sån btr....
Kanske är bra på förgasare om dom flödar vid gasavsläpp men där är nå annat fel endå.

Aaaa nu kom vi långt från ämnet men tycker helt klart att trådskaparen ska byta btr, i övrigt verkare som ett kolt projekt med mycket effekt/krona.
Mvh

Re: Volvo 164 turbo

Postat: sön aug 31, 2014 11:35 am
av The
Det beror ju på, ibland går det inte att få en bra tomgång/mellanregister blandning utan att den går magert på högre och då kan man ju fuska med en progressiv. Men någon bra lösning är det ju inte direkt, fast det är det ju sällan när man ska "lura" standardsprut..
Men till ett mapningsbart så känns det ju helt klart som att man tillför en del problem..