Nej, det blir ju fort dyrt och tar tid om man ska bygga om nåt insug osv. Bättre att lägga den tiden på att bygga grenrören eftersom det inte finns några färdiga ändå. Jag har Felpro permatourqe packningar, alltså typ std packningar och Arp bultar. Räcker nog bra med vanliga std bultar med.
/ David
Cheva 350+ turbo?
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Cheva 350+ turbo?
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Re: Cheva 350+ turbo?
Ja:) blir 12.9 bult i motorn så ska de hålla. Hur är det med stakar och kolvar? De är ganska stöddiga?
940 16V Turbo - Projekt som ej ska gå på gatan 

Re: Cheva 350+ turbo?
Om motorn inte spikar så håller kolvarna bra, även så kallade hypereutectic kolvar. Smidda tål mer i gränslandet men är man där så håller inte smidda för evigt heller. Stakarna var det som gav upp först för mig, men då körde jag med över 1000 Nm ( Bromsade 1083 Nm vid 4000 varv med lilla turbon näst sista säsongen som motorn levde. Det var utan att räkna bort förluster i lådan, överväxeln på 4L80E, så siffran ska upp ett antal procent för verkligt vrid i motorn ). Stakar, kolvar, vev och block var original från 1984. Vid obduktionen var det tydligt att även dom tvåbultade överfallen var överbelastade med tydliga spår av 'cap-walk'.
Jonas Bylund


Re: Cheva 350+ turbo?
Det första som begränsar effekten är faktiskt tändsystemet. HEI ger inte tillräckligt med gnista för laddtryck och varv, särskilt inte med E85. Problemen börjar kring 4000 varv och 0.5 bar. En MSD 6 är enklaste lösningen.
Jonas Bylund


Re: Cheva 350+ turbo?
Har vems sprut redan så kör med det. Tänkte sikta på max 800nm 

940 16V Turbo - Projekt som ej ska gå på gatan 
