b23e -84

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

Ta å köp boken four-stroke performance tuning av A. Graham Bell.
Har köpt den, mycket läsvärt även fast den e på engelska.
Efter du har läst den så har du mkt bättre "inblick" i trim träsket :D
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre jan 20, 2006 8:22 pm
Ort: örebro län

Inlägg av 142_sebbe »

låter bra
vart finns den boekn.
funderade på om man ska köpa kgs bok om trimning.
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

här bland annat http://www.adlibris.se/product.aspx?isb ... &checked=1
du kan även kolla på www.pricerunner.se
jag köpte min bok på adlibris.se.
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
142_sebbe
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: fre jan 20, 2006 8:22 pm
Ort: örebro län

Inlägg av 142_sebbe »

okeii tackar.
ska köpa b23an i morgån. för en billig peng så får man se vad det blir av den.
funderar att exprimentera med en gammal turbo på 142an först så jag lär mig lite mer i praktiken innan jag turbokonverterar b23an. vill ju inte få motoras på b23an det första man gör.
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 374
Blev medlem: ons apr 20, 2005 2:05 pm
Ort: Näsåker

Inlägg av Foffe »

ja somliga gilla ju å haka på de "senaste" direkt å plåga sej lite. Andra vill ta de från början uppfinna hjulet igen å gå vidare därfrån. Men jag tror nog alla inne på detta forum gillar å gasa å leka med bilar å e man inte alltför bortskämd med värstingbilar så man ha låga krav i början ere bättre å ta ett steg i taget å göra de billigt å enkelt.. gasa tiss de gå sönder laga å förbättra. De e bara va ja tycker alla e olika
Bild
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

så sant som sagt, man ska ju börja från grunden och ta sig uppåt...
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Bjoern_
För mycket laddtryck
Inlägg: 347
Blev medlem: tis sep 06, 2005 9:26 pm

Inlägg av Bjoern_ »

Turbo_Lover skrev:Hej
Ja det sitter M-stakar i den motorn... Ja tycker inte du ska ladda på speciellt mycket med originalkolvarna, möjligtvis om du sätter dit tjockare packning och gräver ur förbränningsummen lite. Satsa på ett par B23ET-kolvar istället, finns för 1100:-/st på KG.
Ett tb03 agg är lite för litet åt 300hk, skulle gissa på 200hk. Sätt dit ett 16T eller nå.
Det är inte stor mening att byta spridare på den heller för bränslehuvudet räcker inte till mycket mer än 200hk iaf.
Satsa på ett MS med 465cc spridare istället, de duger åt 300hk.
Ic´n är i minsta laget den också...
Men med dom sakerna du har är 200hk ett mer rimligt mål än 300...

Mvh Crille
Nog tror jag ett par dellorto 40 duger finnt ifall han ska till 300hk
Skriv svar