Sida 2 av 2

Re: snäll gat B20 turbo sävar 430+hp vid 2 bar

Postat: fre mar 13, 2015 11:45 am
av Malmström
Kul med b20 turbo :thumbright: Lägg gärna upp papper från bromsningen :)
Fanns det mer att ge från spridarna eller är dom i botten?

Re: snäll gat B20 turbo sävar 430+hp vid 2 bar

Postat: fre mar 13, 2015 12:09 pm
av Jens Gustavsson
spridarna bottnade nu på E75 :thumbright:

ca 22 grader vid 2.25bar och 6000rpm 458hk och 547nm

körde 600 i spridar vinkel på slutet.


Bild

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: fre mar 13, 2015 4:51 pm
av Erland Cox
Vad är spridarvinkel?

Erland

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: fre mar 13, 2015 5:30 pm
av Niklas Sandström
Spridarvinkel är vevaxelgrader när spridaren ska vara klar (eller börjar beroende på inställningar i sprutet) innan TDC.

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: fre mar 13, 2015 7:27 pm
av Erland Cox
Sprutar ni innan avgas har stängt för att mata turbon eller efter?

Erland

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: fre mar 13, 2015 11:04 pm
av Pro-Mille
Spridarvinkel är väldigt bra på motorer med vassa kamaxlar, gör mycket på en vass sugmotor för att få bättre bottenvrid. Då krävs det större spridare som man kan spruta in soppat under kort tid.

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: lör mar 14, 2015 12:20 am
av Johan
Sjukt frän motor! Men jag måste dubbelkolla. Vad är det för stakar och kolvar i motorn? :roll:

Re: snäll gat B20 turbo sävar! 458hk och 547nm vid 2.25bar

Postat: lör mar 14, 2015 7:46 am
av Jens Gustavsson
B20 6 bultade stakar utan vevstaks bustning och upp kört några tiondels mm så kolvbulten går i sen överdim nyare standard B20 24mm 8 bult kolvar.