B20 tråg och oljepump

Ser ut att kunna fungera ganska bra


Rak sprängkåpa till växellådan.

Ur kapat för svänghjulsgivaren.

Sen vart det testmontering av motor och låda.

Efter lite massage med däckjärnet runt startmotorn gick den äntligen ner

Ok, det visste jag inte.The skrev:Tips är att inte lämna skarpa hörn utan slipa så stora radier som möjligt för att undvika sprickanvisningar (tänkte på kopplingskåpan)
Tack!!!Modlendingen skrev:Ser veldig bra ut!
Jag har faktiskt en CIH 2,4 motor står. Dock är banzai starter och däcksvarvning precis de omogna saker jag tänkt ägna mig åtCassius skrev:Nu har du ju redan en motor, men enklast hade egentligen varit en CIH..Finns gott om kunskap om de motorerna med och allt passar "rakt av". Jag har samlat delar i 10 år till en 250-280whp CIH och saknaar idag bara lageer och kolvringar samt ett borrat block i princip. Allt ska säljas ifall du är intresserad av att köra "original" motor
Har även 5 växlad låda och en Manta A axel med diffbroms liggandes. Grejer som hade pallat med den motorn mao så länge man inte bara kör banzai starter med bra däck eller ska stå å låsa fast stackarn i varje gathörn