spridarmotstånd
Moderator: backeliten
Re: spridarmotstånd
Nu är jag ju ingen expert men det är inte så att tändningen inte orkar med helt enkelt? Då lär det ju bli rejält med syre över och lambdan visar snålt.
//MartinL
-
ultraclass
- Ganska mycket laddtryck
Det kan jag inte svara på. Men den funkade ju innan jag satte dit motstånden! Kör med wf spole och 0.5 tändstiftsgap. triggern visar exakt, om man kollar i tunerstudio.
har du ändrat PWM settings efter vad hög Ohm skall ha?
dead time ändras också då låg ohms spridaren standard vill ha runt 4A för att öppna men nu kanske får 1.5 A så kommer deadtime att bli längre. blir inte deadtime rätt kommer spridaren inte öppna fullt, för att förklara det lite enklare: har du en dead time på 0.7 ms (i låg ohms utförande) kommer sprutet börja öppna spridaren 0.7 ms innan motorn vill ha såsen och sedan hålla spridaren öppen säg 2.5 ms ändrar du sen deadtimen genom att ge spridaren mindre ström kommer den som sagt bli längre säg 1.0 kommer spridaren bara stå öppen 2.2 ms (detta pga att sprutet fortfarande har samma deadtime setting som tidigare).
i detta exempel kommer soppan reduceras med ca 12%.
dead time ändras också då låg ohms spridaren standard vill ha runt 4A för att öppna men nu kanske får 1.5 A så kommer deadtime att bli längre. blir inte deadtime rätt kommer spridaren inte öppna fullt, för att förklara det lite enklare: har du en dead time på 0.7 ms (i låg ohms utförande) kommer sprutet börja öppna spridaren 0.7 ms innan motorn vill ha såsen och sedan hålla spridaren öppen säg 2.5 ms ändrar du sen deadtimen genom att ge spridaren mindre ström kommer den som sagt bli längre säg 1.0 kommer spridaren bara stå öppen 2.2 ms (detta pga att sprutet fortfarande har samma deadtime setting som tidigare).
i detta exempel kommer soppan reduceras med ca 12%.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;