Ja det är skapligt billigt det. Färdiga kit av dessa bilar börjar på 50 000 och uppåt beroende på vilka utföranden osv.
Sen kan man räkna på 5-7000:- på polyester och glasfibermatta samt runtom tillbehör.
Det är ganska lätt att förstöra formarna om man slarvar med släppmedel, så det är ju vågat att hyra ut dom.
Mina formar har klarat sig bra, är lite skavanker här och där, men bilen skall ju lackas så det är inte några problem.
Jobbigare om gelcoaten skall vara slutfinish som på båtar!
Tänkte passa på att slänga upp lite mer aktuella bilder!
Efter att ha insett att jag inte har plats och möjlighet att jobba med bilen hemma i verkstan, så får den byta garage.
Har hyrt in mig hos en polare som är lackerare och där kan vi stå och sniffa lösningsmedel tillsammans!

Framme
Här står jag som old days utan billyft och direkt några verktyg alls. Men här har vinkelslipen talat.
Rensar bort hela den gamla framvagns påhittet av förra ägaren!
Här har jag designat ett par klassiska justerbara fästen för länkarmar! detta är till övre a-armen
Livebild, ser inte ut som att det är nått värre själ i bitarna än tycker jag

framvagns delar igen med powerflex bussningar
Har fått hjälp av en kollega till mig som ritar en del framvagns och chassi prylar Scimec motor i norge!
Han har hjälpt mig att anpassa dit corvette c5 spindlar till befintligt chassi med hyfsat bra hjulvinklar direkt.
Här är jag på gång att tillverka mitt livs första länkarmar, fast stål som stål
System för att lyfta av karossen själv utan hjälp, i all sin enkelhet!
Här har jag börjat snitta upp ramen för att få in över länkarmsfästet, detta för att behålla rätt utväxling mellan under och övre bärarmen så att inte cambergain blir så våldsam.
En dag i svarven och jag har alla svetsändar och hylsor till länkarmarna
C5 spindeln med kulleds-svetsänden på
Första länkarmen som ser dagens ljus, glasblästrad. Ser målad ut, fast det är den inte
Här är formen på dom
Testar upphängningen
Ja det blev ju inte direkt skit bra till att börja med, för långt fram och för långt in. Ett mätfel har krypit in i ritningen.
Bara bygga nya länkar ( styrke kaffe x20 innan det utfördes).
För att se helhetsbilden och mäta hur nya länkarmar skall vara behöver jag få dit bromsskivan, upp och borra ny bultcirkel
Har för mig att jag förlängde länkarna 5cm och flyttade tillbaka allt 2,5cm i hjulhuset!
Här har jag för mig nya länkarmarna testas. Men här är 6.0 framskärm och stötfångare ditlagda
Här är det slut på att stå på knä, lånat en karossvagga av en kompis. Som vanligt gör vi det mesta utan direkt fancy verktyg.
Inte bra om det funnits skyddsombud här skulle jag tro
Här är en lite uppdatering till.
Börjar komma ikapp dagens läge med bygget!