Mest prisvärt sprut, positivt/negativt??

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Pasen
Ganska mycket laddtryck

Re: Mest prisvärt sprut, positivt/negativt??

Inlägg av Pasen »

Link har ju en serie som heter G4+ i olika prisklasser, kanske kan vara något intressant?
Själv kört lite med ett G1 och nu ska jag montera ett G4 istället på en B230 som jag fick med till en motor som jag köpt.
Annars så är det MÅNGA som rekommenderar MaxxECU av olika anledningar.

Pratat med en som kör MaxxECU nu och kört Ecumaster innan och han tycker att MaxxECU är stabilare och lättare att jobba i.

Själv har jag inte testat något av dem så kan inte svara på vilket som är bäst av dem. Men ser man till priserna så kan det ju vara lite att man får vad man betalar för. Men ibland så kanske inte det dyraste är bäst heller så det är nog mycket till vilka man känner, vad dem kör med. Vem ska mappa bilen och vad anser dem är bäst/bra osv. :)

Ska du mappa själv så kolla lite i dem olika programmen av dem som går att ladda hem och se hur det verkar.
*L.R*
För mycket laddtryck

Inlägg av *L.R* »

"För att Nira i3 inte säljs längre och att i7 är så fullt med buggar och problem att Nira själv stängt sin support och flera återförsäljare slutat sälja dem trots att de ligger på lager."

Supporten var inte stängd förra veckan när jag ringde. Fick svar på mina fråga, och de sa att de hade släppt nya mjukvara.
x6rs
För mycket laddtryck

Inlägg av x6rs »

Mycket handlar om vart man får bra support osv, åker själv nira i3+ nu, skulle jag köpa sprut idag skulle det bli ecumaster tveklöst, mer sprut för pengarna är nog svårt att hitta när det kommer till stabilitet och funktioner, dessutom är min kompis återförsäljare och både monterar och mappar, då är valet enkelt när man har support på nära håll
0708960667
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Vad vill du ha ut från sprutet? Vill man ha bara en körbar bil som funkar utan några funktioner kan man använda ett ms1v3 för 2000:- sen beror det ju på vad mer man vill göra och använda
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Robban76
För mycket laddtryck

Inlägg av Robban76 »

Hur står sig civinco stand alone styrsystem?

Mustang 68 HT 477BB C6
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Inlägg av Lövet98 »

vwallin skrev:Jag har pysslat med både EMU och Maxxecu och om man ska jämföra dom två så skulle jag valt Ecumaster.
Den har likt Maxxecu inbyggd bredbandslambda och EGT ingångar. Ecumaster har 2st och Maxxecu har 8st.
Maxxecu failar på för få ingångar och programvara som iof är enkel men trög och för enkel där man inte kan
ändra axis source efter behov. Det är min åsikt. Jag kör Link själv och kommer byta till EMU snart :)
Vilket link har du och varför tänkte du byta till EMU? Lite intressant om du har ett nyare link, har inte de mer och bättre funktioner än EMU eftersom de funnits längre och utvecklats längre? Bara lite nyfiken :roll:

Jag åker vipec v44 idag och gillar de för de är enkelt att hitta runt i och fungerar utmärkt. När nya motorn byggs kommer de nog bli ett link G4 eftersom vipec och link ser likadant ut programmässigt
Skriv svar