Tidigt i morse var det dags för den första lite längre provturen med bilen, höll mig dock fortfarande hemma i kvarteret på bogservänligt avstånd för säkerhets skull. Långtrippen till kalaset förra helgen blev inte av då bilen inte var riktigt redo och kalasfolket föredrog ändå om jag tog en bil som rymde passagerare av någon märklig anledning.
Den är lite grinig på låga varv men jag ska prova att varmköra den ordentligt innan nästa provkörning och se om det är det som spökar. Har fortfarande inte stagat upp främre delen av karossen så det fladdrar och far lite hur som helst. Vindruteramen har jag börjat med men det är inte klart än så det är friska vindar när man kör. Gaspedalen sitter inte i så kurvtagning är fortfarande något av ett cirkusnummer då man får försöka undvika att trassla in kontrabassträngen som agerar gaswire i ratten.
Nu är det dags att göra klart sånt där som jag skjutit länge på som golv, hjulhus, vindruta, gaspedal, tankfäste, elsystem, karossen utvändigt, passagerarstol samt ett lite mer smygvänligt avgassystem. Det har ju hänt genom åren att man optimistiskt lovat folk provturer med denna bil som aldrig blivit av så det är något som jag ska försöka hinna bjuda på under sommaren.
Bjuder på en bild med lite löst hängande front med huv och scoop pålagt, Opelns mäktiga rullande hangar kan skymtas i bakgrunden