Re: Redundans N+1
Postat: fre jan 27, 2017 10:56 pm
Ungefär 15A vid 7bar (uppmätt) på en 044
Och då kan man väl använda ett sånt här billigt relä? http://www.ebay.com/itm/1pcs-Solid-Stat ... SwGtNXidqMLövet98 skrev:Pacman skrev:En biffig bränslepump drar uppåt 13-15A och att PWM-styra den strömmen är det inte många styrsystem som klarar. Nya EMU Black ska ha styrning för det, men om man kan köra det direkt från boxen, eller måste driva pumpen över deras PDM (Power Distributor Module, som då ersätter alla relän och säkringar i bilen) vet jag inte än.
I WRC är det väl normalt med redundans på iaf bränslesystemet och vissa av givarna till motorn, allt för att slippa bli ståendes på vägen och missa målpoäng.
Har man bosch 044 drar dom runt 20-30A säger dom flesta, men man får montera ett solidstate relä mellan pumpen och styrsystemet eftersom dom inte klarar dom höga strömmarna som du säger. Solidstate relät klarar av pwm signalerna de gör inte ett vanligt relä. Så där är lösningen om man har en eller flera pumpar som drar mycket ström. Vet dock inte vad PMD från emu klarar de glömde jag fråga när jag prata med jocke på gz om pdm
Ja jag har fått tips om att man kan använda sådana relän, borde kunna köra ett sådant relä som pwm styrs av sprutet till 2pumpar tex om man köper tillräckligt kraftigt relä men inget jag vågar lova till 100% säkrast att dubbelkolla med mapparen vad han sägerSteve skrev:Och då kan man väl använda ett sånt här billigt relä? http://www.ebay.com/itm/1pcs-Solid-Stat ... SwGtNXidqM